luni, 2 septembrie 2013

La cersit

O doamna apartinand etniei discriminate pozitiv care avea unul-doi copii, plina de smerenie si umilinta, mi-a cerut de pomana de Calea 13 Septembrie, intre Panduri si Puisor. I-am spus fara sa ma opresc din mers: "Basescu, Ponta, Antonescu, regele, Mihai, Cioaba, care-ti convine". Desigur, m-am referit la Cioaba juniorul, nu la recentul raposat. Cat am pomenit numele "romanilor" nu a contat, dar cand am rostit "Cioaba" am primit un raspuns cam artagos, din care cam disparusera smerenia si umilinta.

Nu prea m-a interesat ce avea de zis si mi-am vazut de drum nepasator. Cred ca i-am oferit un sfat foarte bun: sa ceara de pomana de la cei care au bani. De exemplu de la guvernanti, care ar trebui sa ia masuri pentru asigurarea unui trai decent tuturor cetatenilor sai. Sau sa-i spuna lui Ponta "Nu muncesc de o viata, da-mi si mie un loc de munca potrivit pregatirii pe care o am, ca mor de foame, trai-ti-ar familia ta!".

Nu stiu de ce i s-a parut doamnei ca as fi eu unul dintre cei cu bani. Nu aveam toale de mii de euro pe mine (aveam un tricou si niste bermude de maxim 100 de lei impreuna, ca sa nu zic si mai putin), mergeam pe jos, nu coborasem dintr-o masina de lux. Spre deosebire de co-etnicii doamnei, care, din cate am vazut mai ales pe Canal D, etaleaza un lux uluitor (si aproape imposibil de justificat prin prisma taxelor si impozitelor platite la stat) pe la nuntile organizate in strada sau in mijlocul cartierelor, asa cum nu am vazut la nicio alta etnie.

Pai daca etniei ii merge asa de bine, ar putea avea grija si de cei mai putin norocosi, nu doar de Adi Minune sau mai stiu eu ce artist al manelelor, care sunt umpluti de sute si mii de euro neimpozabili in timp ce canta pe la nunti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu