luni, 2 septembrie 2013

Bâlciul cu Rosia Montana

Foarte amuzante protestele ipocrite legate de Rosia Montana.

A reaparut sloganul "Nu ne vindem tara", iar un nene spunea la televizor ca "Nu suntem de acord sa fie instrainate bogatiille nationale". De parca atunci cand s-a privatizat petrolul catre OMV nu s-a instrainat o bogatie nationala... Sau cand s-au privatizat, de exemplu, telefonia fixa si electricitatea catre firme din Grecia si Italia nu s-a vandut tara, ci doar s-a dat pe bucati.

Altii spun ca mediul va avea de suferit, desi n-am vazut vreun protest pentru aspectul de cocina al capitalei (adica Bucuresti, pentru cei care au picat din nou examenul de bacalaureat).

Am mai vazut un panou pe care scria "Basescu, RMGC, aceeasi mizerie", desi Victor Ponta e cel care poate aproba sau dezaproba acest proiect. Cred ca romanii ar trebui instruiti in cadrul invatamantului general obligatoriu despre institutiile statului si atributiile lor, in locul orelor de religie.

Culmea caraghioslacului a fost protestul de la Bucuresti de duminica seara. Protestatarii aveau autorizatie pentru parcul Izvor, dar, ca de obicei, au blocat traficul pe la Inter, cu binecuvantarea Jandarmeriei care a refuzat sa inceapa sa legitimeze si sa amendeze pe cei care incalcau evident legea. Dupa care protestatarii au plecat spre guvern, spre Piata Victoriei, "ca sa se faca auziti". Acolo, fiind duminica seara, evident ca nu era niciun ministru. Astfel incat protestatarii, dupa ce s-au facut auziti... intre ei, probabil ca au dat o bere paznicului si l-au rugat sa puna pe masa guvernului petitia cu doleantele lor.

Am vazut ca s-a protestat in mai multe orase din tara. Am auzit scandari stupide: "Murim (?!), luptam, salvam Rosia Montana". Bai, daca erati asa de eroi, de ce nu ati aparat banii publici? De ce nu ati salvat banii publici, sa nu mai fie aruncati pe autostrazi inexistente si pe achizitii publice la preturi supraevaluate? Chiar nu muriti de suparare, de exemplu, stiind ca este de nagasit contractul original cu Bechtel?

Ce are Rosia Montana atat de special? Pentru mine este doar o vagauna in care se ajunge in cateva zeci de ani din cauza lipsei infrastructurii. De aceea nici nu am ajuns vreodata acolo, la fel ca si in alte locuri din Romania: pentru ca e mult mai simplu sa ajung la Venetia, unde sigur am ce vedea.

Mi se par niste minciuni toate aceste proteste legate de Rosia Montana, atat timp cat exista in Romania alte situatii mult mai evidente si mai scandaloase. Cine stie, poate ca monarhia incearca sa scoata din nou oameni in strada, ca sa poata da lovitura de stat, pentru ca singurul politician vizibil la proteste a fost monarhistul Paleologu.

Despre exploatarea aurului propusa nu am niciun punct de vedere, nici pozitiv, nici negativ, pentru ca nu am reusit sa inteleg nimic pe aceasta tema. Unii spun ca e de rau, altii ca e de bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu