marți, 17 septembrie 2013

Sistemul medical romanesc: anarhie si birocratie criminala

Fiul meu nu mai este asigurat medical de vreo 2 ani. Asta nu inseamna ca este scutit de probleme medicale.

A avut o urgenta medicala chiar ieri. Am luat taxiul si am mers cu el la spital. A fost consultat la camera de garda; nu avea nevoie de internare, dar in mod evident avea nevoie de tratament. Medicul, in loc sa scrie o reteta, a scris o scrisoare medicala pe care a mentionat si tratamentul de urmat.

Luam taxiul, oricum trebuia sa ne intoarcem acasa si mergem la medicul de familie. Asistenta vede ca fiul meu nu este asigurat, ma indruma din nou in mod eronat catre fisc si catre Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti pentru ca fiul meu sa poata dodandi calitatea de asigurat. "Metodologia" completa o stiu deja si o pot revedea oricand in articolul http://lmar2012b.blogspot.ro/2012/08/institutiile-statului-mafiot-casa-de.html. Recomand acest articol tuturor medicilor si asistentilor medicali.

Astfel incat ii spun asistentei ca nu ma intereseaza calitatea de asigurat si nici Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti. Vreau doar sa fie trecut tratamentul prescris in scrisoarea medicala pe o reteta; nu ma intereseaza o reteta compensata; voi plati atat cat costa medicamentele si cu asta basta. In regula, intram la doctor si ne prescrie tratamentul pe o reteta obisnuita (pe formatul acela ingust pe care se prescriu banalitati tip aspirina), nu inainte de a se intreba de ce nu a scris doctorul de la spital reteta, simultan cu scrisoarea medicala. Si ce credea, ca am eu raspunsul la intrebare? Problema este de competenta mea?

Cu aceasta ocazie, medicul constata ca pe langa fiul meu, nici fiica mea nu este asigurata, desi este studenta la zi la o facultate de stat! Asta e situatia. Nu este suficient ca fiica mea sa aiba carnetul de student vizat la zi! Ar trebui sa faca si ea o tura pe la Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti (si eventual pe la fisc) daca vrea sa fie asigurata, multumita acestei birocratii criminale, care nu urmareste decat sa scoata cat mai multi oameni din sistemul de asigurari de sanatate, ca sa aiba statul mafiot totalitar roman cat mai multe taxe si impozite de furat. Am aflat cu aceasta ocazie ca si elevii de clasa a 12-a care au implinit 18 ani sunt automat scosi din sistemul de asigurari de sanatate si ca trebuie sa se duca cu adeverinte si alte acte la Casa de Asigurari de Sanatate de care apartin pentru a redobandi calitatea de asigurat!

Pana sa-si rezolve cei interesati problemele birocratice cu Casa de Asigurari de Sanatate, am luat reteta si m-am dus la farmacie. Pe reteta erau trecute doua medicamente. Farmacia nu are decat unul! Farmacista, dupa ce mi-a dat un singur medicament, vrea sa-mi opreasca reteta! Buna treaba, si eu cum iau celalalt medicament? Deci, cer sa-mi fie restituita reteta. Ca o paranteza, daca nu primeam reteta inapoi, e clar ca farmacia putea elibera al doilea medicament unei cunostinte, unei relatii, cuiva! Farmacista spune ca trebuie sa intrebe la "sefa"; intreaba si primeste acordul, deci reteta imi este restituita!

Foarte dragut! Ma duc la farmacia urmatoare si cer numai al doilea medicament. Il primesc si din nou farmacista incearca sa-mi opreasca reteta. Eu, daca am vazut ca "suveica" functioneaza, cer din nou reteta inapoi, chipurile ca sa cumpar celalalt medicament. Farmacista se scartaie si imi spune ca astfel de medicamente nu se mai elibereaza pe astfel de retete! Foarte interesant! Eu i-am expus situatia: ca fiul meu nu este asigurat si ca asta am primit de la doctor. I-as fi spus si ca ma doare in c... (nu in cot) de sistemul medical romanesc, de birocratia si de procedurile sale stupide si ticaloase, dar m-am abtinut.

Am primit reteta inapoi si, repetand procedeul, as putea sa-mi fac un mic depozit de medicamente daca as fi interesat de asa ceva.

In legatura cu redobandirea calitatii de asigurat, medicul de familie nu stie sa spuna cu cate luni in urma trebui platita la fisc suma de circa 40 de lei lunar (nu stiu care mai este valoarea exacta, actualizata). A spus: 6 luni sau 12 luni?!? Nici nu se stie de cand devine asigurat cel care plateste sumele aferente asigurarii la fisc! Haosul este total, dezinformarea criminala este totala. Nu se urmareste decat jecmanirea naivilor si punearea acestora pe drumuri pentru rezolvarea unei birocratii ticaloase si inutile! Raspunderea pentru aceasta stituatie apartine statului mafiot totalitar roman. Ce lege se aplica? Se aplica vreo lege (in afara de legea junglei)?

O aritmetica simpla arata ca, daca asigurarea lunara a unei persoane care nu realizeaza venituri costa 40 de lei, atunci pentru 6 luni ar trebui platiti 240 de lei, iar pentru 12 luni ar trebui platiti 480 de lei. Remarc faptul evident ca achizitionarea tratamentului pentru fiul meu a costat mult mai putin, deci am iesit mai ieftin in conditiile in care fiul meu nu este asigurat. Probabil ca asigurarea este utila persoanelor care necesita spitalizare si costurile sunt semnificative. Pentru pastile de luat acasa cine stie cand, asigurarea medicala este inutila!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu