miercuri, 28 martie 2018

Deszapezire in anul centenarului. Libera circulatie, ingradita de indiferenta autoritatilor. Simplul cetatean, un nimic.

Ultimul episod de iarna din a doua jumatate a lunii martie ne-a adus o noua demonstratie de deszapezire in bataie de joc. Dupa parerea mea, un drum deszapezit este o garantie a liberei circulatii a persoanelor, bunurilor, serviciilor si capitalurilor.

1. In privinta transporturilor rutiere, o gramada de drumuri erau blocate. O situatie a drumurilor blocate era prezentata, de exemplu, pe sursa http://www.mediafax.ro/social/starea-drumurilor-trafic-oprit-portiune-dn-1-cozi-dinspre-sinaia-patru-drumuri-nationale-inchise-cauza-viscolului-circulatia-reluata-autostrada-soarelui-ambele-sensuri-restrictii-tonaj-17076586.

Pe alte surse s-a pus in evidenta opinia soferilor care doreau sa foloseasca drumul de pe Valea Prahovei si care afirmau ca s-a facut deszapezire in bataie de joc sau ca nu s-a facut deszapezire deloc.

Uimitor este ca nici in campie lucrurile nu au stat mai bine, Autostrada Soarelui fiind, de exemplu, inchisa.

Cum Autostrada Soarelui pleaca din Bucuresti, si cum in Bucuresti am vazut deja ca s-au pus maxim 50 de centimetri de zapada in 4 zile de ninsoare (adica maxim 12,5 cenimetri de ninsoare pe zi), ma intreb cum a fost posibil sa nu se poate inaltura zilnic un strat de zapada de 12,5 centimetri si sa se inchida autostrada?

Mai exista si intrebarea de ce nu s-au facut perdelele (sau draperiile) forestiere, menite exact sa protejeze drumurile de pericolul viscolului? Pentru ca autoritatile inseamna exclusiv ticalosi si imbecili?

Oare cum se procedeaza cu deszapezirea atunci cand incepe sa ninga? Se trece cu plugurile pe drumuri inca de la inceputul ninsorii? Sau se lasa mai intai sa se astearna un strat gros de zapada, dupa care se vine la televizor si se spune ca nu se mai poate face nimic si ca drumul trebuie inchis? Cel mai probabil, varianta a doua e cea valabila, cea cu trancaneala televizata.

Daca la fel se face deszapezirea si in tarile nordice, atunci probabil ca minim trei luni pe an tari ca Norvegia, Finlanda, Suedia si Danemarca intra in hibernare.

2. Nici transportul feroviar nu a stat mai bine. Se stie ca la SNCFR vara se topesc liniile de cale ferata si iarna ingheata.

Asa ca ultimul episod de iarna a fost un bun prilej pentru anularea a peste 40 de trenuri de catre SNCFR (sursa: http://www.mediafax.ro/social/vremea-afecteaza-traficul-feroviar-cfr-anuleaza-peste-40-de-trenuri-17076598).

O alta sursa (https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/nu-sunt-curse-aeriene-anulate-pe-aeroportul-henri-coanda-dar-exista-intarzieri-si-de-doua-ore.html) vorbea de 63 de trenuri anulate.

De intarzieri, ce sa mai vorbim? Nu le mai tine nimeni socoteala.

3. Transportul aerian a fost si el perturbat de ninsori.

Sursa https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/nu-sunt-curse-aeriene-anulate-pe-aeroportul-henri-coanda-dar-exista-intarzieri-si-de-doua-ore.html vorbea de 14 avioane care nu au mai decolat intr-o zi.

In alte zile s-au facut diverse informari despre intarzierile curselor aeriene. De exemplu, pe 19.Martie.2018, 30 de avioane aveau intarzieri (sursa: http://radioconstanta.ro/2018/03/19/30-de-curse-aeriene-au-intarzieri-la-decolarea-de-pe-aeroportul-henri-coanda/).

4. In Bucuresti, pe vremea ninsorilor politia facea apel la populatie sa nu circule cu masinile personale (sursa: http://www.mediafax.ro/social/video-bucurestiul-sub-nameti-provocarea-lansata-de-politie-fara-masini-personale-17076623).

Pacat ca politia nu avea la cine sa faca apel pentru deszapezirea strazilor secundare si a trotuarelor, madam Firea fiind ocupata sa-si faca imagine de "formidabila" la televizor.

Tot in Bucuresti, un "ratbist" a facut o deszapezire "exemplara" a liniilor de tramvai (sursa: http://www.mediafax.ro/social/imaginile-zilei-angajat-ratb-cercetat-disciplinar-dupa-ce-a-umplut-de-zapada-un-pieton-cu-plugul-perie-17078218), fiind filmat in timp ce ignora niste cetateni stationati intr-o statie si aruncand masiv pe ei zapada degajata de tramvaiul plug pe care il conducea!

Ca un bonus, trebuie mentionata starea execrabila a autostrazii A2 si a pistei de la Otopeni, ambele fiind pline de gropi sinistre.

Detaliile sunt descrise pe sursele (de exemplu): https://www.stiripesurse.ro/eful-tarom-se-plange-de-pistele-de-pe-otopeni-dar-conducerea-aeroportului-tie-de-problemele-asfaltului-document-foto-cu-gropile-de-pe-piste_1256847.html si https://www.ziuaconstanta.ro/diverse/stiri-calde/autostrada-soarelui-plina-de-gropi-imagini-incredibile-de-pe-soseaua-ce-face-legatura-intre-constanta-si-bucuresti-650071.html.


Aparent merge si asa, dar in realitate mai mult se sta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu