duminică, 8 aprilie 2018

Pastele de ziua mea

Azi, 08.Aprilie.2018, am implinit 54 de ani si se sarbatoreste Pastele in Romania. In acelasi timp, blogul acesta a implinit 8 ani.

Cu ocazia zilei mele de nastere ii multumesc Tatălui nostru cel ceresc pentru ca inca respir. Daca ne gandim bine, viata este un dar pe care Tatăl nostru cel ceresc ni l-a facut, si pe care numai Tatăl nostru cel ceresc putea sa ni-l faca.

Viata nu se poate pretui in bani si nimeni nu-si poate cumpara zile cu bani impotriva vointei Tatălui nostru cel ceresc.

Cu atat mai mult, cu cat Pastele biblic este legat de reinviere si de speranta in viata vesnica, cred ca este bine sa scriu cateva randuri despre Paste si viata.

Desi in Biblie este scris ca insusi Isus a zis:

[Luca 12.15.]
„Vedeţi şi păziţi-vă de orice fel de lăcomie de bani, căci viaţa cuiva nu stă în belşugul avuţiei lui.”,

lacomia de bani este mai evidenta ca niciodata in Romania si peste tot in lume.

Desi in Biblie este scris:

[Romani 14.17.]
"Căci Împărăţia lui Dumnezeu nu este mâncare şi băutură, ci neprihănire, pace şi bucurie în Duhul Sfânt.",

la televizor se face constant propaganda consumistica despre "cele cuvenite" pentru masa de Paste (cozonac, vin, miel, oua, pasca, iepuri de ciocolata si asa mai departe), iar Biserica Ortodoxa Romana este plina de ritualuri mediumnice.

Popii insisi au devenit renumiti pentru lacomia de bani si pentru imensele proprietati pe care le detin. Oare cat la suta din Romania detine la ora actuala Biserica Ortodoxa Romana?

La loc de cinste in cadrul Bisericii Ortodoxe Romane este circul cu lumina "sfanta". Adica se aprinde o lumina in biserica, cineva afirma ca ar fi vorba de lumina sfanta, dupa care "crestinii" aprind lumanari convinsi (pana la spalare pe creier) ca au primit lumina "sfanta".

Dar tot in Biblie este scris ca insusi Isus a spus despre sine:

[Ioan 8.12.]
„Eu sunt Lumina lumii; cine Mă urmează pe Mine nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieţii.”.

Cine este, atunci, Isus? Isus este cea dintai creatie a Tatăl nostru cel ceresc:

[Proverbele 8.22. si 8.23.]
"Domnul m-a făcut cea dintâi dintre lucrările Lui, înaintea celor mai vechi lucrări ale Lui.
Eu am fost aşezată din veşnicie, înainte de orice început, înainte de a fi pământul."
.

In textul de mai sus se vorbeste despre obarsia Intelepciunii. Dar, legat de inceputuri, in Biblie este scris:

[Ioan 1.1.]
"La început era Cuvântul, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi Cuvântul era Dumnezeu.".

Evident, Cuvântul este Isus. Deci, Isus este Intelepciunea. In Capitolul 8 din Proverbe este scris ca in timp ce Tatăl nostru cel ceresc crea lumea, Intelepciunea era de fata, era "meşterul Lui, la lucru lângă El", iar in cadrul Evangheliei dupa Ioan este scris:

[Ioan 1.3. si 1.4.]
"Toate lucrurile au fost făcute prin El; şi nimic din ce a fost făcut n-a fost făcut fără El.
În El era viaţa, şi viaţa era lumina oamenilor."
.

Se confirma deci faptul ca lumea a fost creata cu ajutorul Intelepciunii, adica prin Isus. Deci, daca viata este in Isus, atunci viata este in intelepciune. Si acest fapt este (pre) confirmat auntci cand se vorbeste despre originea Intelepciunii:

[Proverbe 8.34., 8.35. si 8.36.]
"Ferice de omul care m-ascultă, care veghează zilnic la porţile mele şi păzeşte pragul uşii mele!
Căci cel ce mă găseşte, găseşte viaţa şi capătă bunăvoinţa Domnului.
Dar cel ce păcătuieşte împotriva mea îşi vatămă sufletul său; toţi cei ce mă urăsc pe mine iubesc moartea."
.

Deci, inteleptii vor gasi viata, cei care urasc Intelepciunea vor gasi moartea.

Si acest fapt este confirmat intr-un alt capitol:

[1 Ioan 5.11. si 5.12.]
"Şi mărturisirea este aceasta: Dumnezeu ne-a dat viaţa veşnică şi această viaţă este în Fiul Său.
Cine are pe Fiul are viaţa; cine n-are pe Fiul lui Dumnezeu n-are viaţa."
.

Insusi Isus a indemnat pe oameni sa caute intelepciunea atunci cand a zis:

[Ioan 6.51. si de la 6.53. pana la 6.57.]
"Eu sunt Pâinea vie, care s-a coborât din cer. Dacă mănâncă cineva din pâinea aceasta, va trăi în veac; şi pâinea pe care o voi da Eu este trupul Meu, pe care îl voi da pentru viaţa lumii.”

„Adevărat, adevărat vă spun că, dacă nu mâncaţi trupul Fiului omului şi dacă nu beţi sângele Lui, n-aveţi viaţa în voi înşivă.
Cine mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu are viaţa veşnică; şi Eu îl voi învia în ziua de apoi.
Căci trupul Meu este cu adevărat o hrană şi sângele Meu este cu adevărat o băutură.
Cine mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu rămâne în Mine, şi Eu rămân în el.
După cum Tatăl, care este viu, M-a trimis pe Mine şi Eu trăiesc prin Tatăl, tot aşa, cine Mă mănâncă pe Mine va trăi şi el prin Mine."
.

Traiesc oare romanii (si orice alt popor din lume) in cautarea intelepciunii si adevarului? Sau mai degraba in minciuna si ipocrizie? Este oare societatea organizata pe principiile cautarii Intelepciunii si a facerii de bine? Sau mai degraba este organizata pe principiile dependentei de bani, al stimularii lacomiei si al recompensarii facerii de rau?

Crede cineva ca va mosteni viata vesnica respectand ritualuri si traditii necerute de Tatăl nostru cel ceresc? Sau aceste ritualuri si traditii sunt simple prosteli la care nimeni nu are curaj sa renunte (sau macar sa le denunte ca atare)?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu