luni, 21 ianuarie 2013

Comercială

M-am dus la supermarchet. Erau carnati in promotie: 10,5 lei/ kg, fata de minim 17 lei/ kg orice alt sortiment. O batranica se tot uita la ei neincrezatoare. Pana la urma ma intreaba tocmai pe mine "Credeti ca sunt buni?". Stiu si eu ce relevanta avea parerea mea? Dupa aia, daca lua teapa, dadea vina pe mine... M-am uitat la ei, aratau rezonabil. Dar de ce erau atat de ieftini? Expira peste 3 ore? Ei, dar daca erau niste porcarii care aratau bine si costau 25 de lei/ kg, atunci nu mai se intreba nimeni nimic. Asa ca parerea mea a fost ca erau buni de cumparat.

M-am dus si prin piata. Traditionalii intreprinzatori care vand tigari netimbrate sunt tot in fata, in prim plan. Cred ca sunt foarte vigilenti, daca au reusit sa fenteze de atatia ani "oamenii legii".

La tarabe, abundenta de legume si fructe de import sunt o garantie a faptului ca vanzatorii nu sunt producatori, ci doar comercianti. Oare unde cresc prin Romania (si la particulari, nu la mari producatori) cantitati nelimitate de pere Abate si struguri albi sau negri cu bobul urias? Ca sa nu mai vorbim de citrice... Cu toate acestea, statul patroneaza evaziunea fiscala in piete, prefacandu-se ca nu stie ca vanzatorii sunt intermediari si nu producatori. De ce oare sunt acesti comercianti scutiti de TVA de catre stat? Mita electorala? Spaga? Habar n-am.

Am intrat si la un mic magazin alimentar din piata, la produse lactate. Vad cascaval de oaie, 24 de lei/ kg. In supermarchet nu prea mai stiu cascaval de vaca sub 30 de lei/ kg, asa ca pretul pare fabulos. Din nou suspiciune, de ce e atat de ieftin? Ma uit la el, arata a produs al industriei alimentare, nu părea facut in... cadă. Asa ca il cumpar. Vanzatoarea il cantareste, ia un bon si scrie pretul cu creionul pe el. Ma duc la casa, platesc. Casiera stampileaza bonul si mi-l inapoiaza. Ma intorc la vanzatoare. Vanzatoarea imi da marfa, dar imi retine bonul. Ar fi trebuit sa cer un bon de casa si pentru mine? Macar asa am inteles de ce e cascavalul de oaie atat de ieftin. Ca sa fiu foarte corect, ieftin si foarte bun, dupa cum am remarcat acasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu