luni, 30 septembrie 2024

Ciclon fâsâit în Sectorul 5 din București

Fără să am pretenția că am bătut Bucureștiul în lung și în lat ca să văd efectele „devastatoare” ale ciclonului, pot să am o opinie despre ciclon la mine în cartier.

Opinia mea este că până acum în cartierul meu ciclonul a fost o ploaie măruntă care a început pe la orele 15:00 ieri, 29.Septembrie.2024, și care s-a intensificat pe la orele 18:00. Vântul nu a bătut, deci nici vorbă de furtună. Ploaia s-a oprit după lăsarea întunericului, nu știu la ce oră pentru că nu am urmărit fenomenul.

Azi, 30.Septembrie.2024, plouă mărunt în cartier.

Față de cele anunțate, nu mi s-a părut că ploile care au avut și au loc pot pune în pericol ceva.

Doar traficul va fi îngreunat din cauza asfaltului umed.

Alertele autorităților pentru București, Sector 5, mi s-au părut mult exagerate.

Minerale. Cuarț






 

Floarea pasiunii





 

Porumbei





 

duminică, 29 septembrie 2024

Cerul s-a „luminat” a ciclon în București

Mult trâmbițatul ciclon (pe la toate canalele de știri, de câteva zile) s-a așternut molcom peste București încă de noaptea.

Fără ploaie, fără vânt, fără crengi până la pământ și fără copaci smulși din rădăcini, momentan este exact liniștea dinaintea furtunii.

Dacă prognozele de precipitații sunt adevărate pentru București (60-80 litri pe metru pătrat în câteva ore), atunci cu siguranță canalizarea nu va face față pe termen scurt și ar trebui să existe zone inundate.

Poate că o să văd și torente pe aleile din jurul blocului.

Musai să-mi găsesc de lucru prin casă; poate îmi fac o grădină suspendată pe balcon, care oricum e suspendat...



Minerale. Calcit și dolomit






 

Nalbe





 

Locomotivă de propagandă PNRR

Propaganda românească oferă căilor ferate românești o locomotivă deja expirată moral în numele PNRR.

Dacă PNRR înseamnă Planul Național de Redresare și Reziliență al României, atunci m-aș mira ca locomotiva din imaginile de mai jos să redreseze ceva cândva.

Locomotiva pare să fie cam în aceiasi parametri ca și cele electrice „clasice”, vechi de 40-60 de ani, doar caroseria fiind ușor schimbată. Nici pe departe nu este genul de locomotivă de mare viteză și nici nu ar avea de ce să fie așa ceva, din moment ce infrastructura feroviară românească nu este destinată marii viteze.

Ceaușescu nu avea nevoie de Planul Național de Redresare și Reziliență al României pentru că avea fabrica de locomotive Electroputere Craiova.

Până la redresare și reziliență, România a trecut și programul postdecembrist de dezindustrializare și sărăcire în masă a cetățenilor. În cadrul acestui program regizat de trădătorii României cu mult înainte de Revoluția Infractorilor din 1989, s-a ales praful de ceea ce a fost Electroputere Craiova (sursa: https://www.zf.ro/zf-24/electroputere-o-privatizare-esuata-cu-distrugere-de-valoare-industriala-cine-raspunde-11480907):

„Electroputere, o privatizare eşuată cu distrugere de valoare industrială. Cine răspunde?”.

Ca întotdeauna, au răspuns simplii cetățeni, plătitori de taxe și impozite.

Căile ferate române, departe de a se redresa sau dezvolta, nu au bătut nici măcar pasul pe loc pentru că au căzut constant în cap după 1989.

Conform sursei https://cursdeguvernare.ro/amedeo-neculcea-grampet-viteza-comerciala-a-trenurilor-a-scazut-in-doua-decenii-de-la-30-la-15-km-ora-cota-de-piata-a-transportului-de-marfa-de-la-50-la-16.html,

„Viteza comercială a trenurilor a scăzut în două decenii de la 30 la 15 km/oră; cota de piață a transportului de marfă de la 50% la 16%”.

Așa că la ce ar folosi locomotiva PNRR, cu excepția spectacolului politic și prostirii analfabeților funcționali?

Ce se întâmplă pe la alții?

Conform sursei https://flux24.ro/in-timp-ce-in-romania-defectiunile-sunt-la-ordinea-zilei-pe-calea-ferata-si-trenurile-merg-cu-viteza-melcului-sarbii-testeaza-trenul-cu-viteza-de-200-km-h/,

„În timp ce in România defecțiunile sunt la ordinea zilei pe calea ferată și trenurile merg cu viteza melcului, sârbii testează trenul cu viteză de 200 km/h”.

Iar la italieni, conform sursei https://www.italiarail.com/frecciarossa, trenurile Frecciarossa de mare viteză pot atinge viteza de 250 de mile pe oră (400 de kilometri pe oră) și oferă comfort maxim.

România s-a „redresat” pe calea ferată de la 30 la 15 km/ oră, hi, hi!

Cu ce viteză poate circula lovomotiva redresării lu' Pește pe infrastructura care stă să se împrăștie?