marți, 12 iulie 2011

Accident in Turul Frantei

Un accident inimaginabil s-a produs in Turul Frantei. Un grup de 5 ciclisti erau in evadare in timpul etapei a noua. La un moment dat, soferul unei masini a televiziunii franceze France 2 a vrut sa depaseasca acest grup. Dand dovada de o inconstienta incredibila, nu s-a asigurat ca poate efectua manevra in siguranta. La vederea unui pom plantat prea aproape de sosea, soferul a virat brusc la stanga pentru a-l ocoli. Numai ca la stanga se afla un ciclist, Juan Antonio Flecha, care a fost daramat. In spatele acestuia venea Johnny Hoogerland, care nu a reausit sa evite coliziunea cu Flecha. In momentul incidentului se rula cu 60-65 kilometri pe ora. Johnny Hoogerland a intrat intr-un gard de sarma ghimpata, suferind multiple rani. Piciorul stang a fost cel mai afectat. Johnny Hoogerland a continuat cursa si a terminat etapa. Dupa aceasta medicii i-au aplicat peste 30 de puncte de sutura!!!

Sursa imaginii: http://guyism.com/wp-content/uploads/2011/07/Johnny-Hoogerland.jpg


Sursa imaginii: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/si-a-jupuit-piciorul-344960.html

Un alt accident a avut loc in etapa a cincea, cand Nicki Sørensen a fost acrosat de o motocicleta.

La acestea se mai adauga alte busculade ale ciclistilor care au dus la raniri, cele mai grave fiind urmate de abandonuri.

Am tot respectul pentru ciclismul de sosea si in special pentru aceste tururi care insumeaza mii de kilometri (in Turul Frantei se parcurg cam 3500 de kilometri). Este un sport dificil si plin de riscuri. Unele etape sunt extrem de dure si dureaza pana la 7 ore, adica devin zile normale de lucru, fara pauza de masa, fara pauza de cafea, fara mers la toaleta, in conditiile unui efort fizic continuu!

Masurile de siguranta nu mi se par deloc optime. Disciplina masinilor si motocicletelor care insotesc ciclistii lasa foarte mult de dorit. Plutonul este obligat de multe ori sa parcurga viraje stranse si strazi inguste. Pentru siguranta ciclistilor, ar fi bine sa fie obligatorie purtarea de genunchiere si cotiere (nu cu prea mult timp in urma nici casca nu era obligatorie). Lungimea maxima a unei etape ar trebui sa nu depaseasca 150 de kilometri.

Ca o concluzie, daca ar fi sa "politizam" sportul, ar trebui sa spunem ca golful este un sport "de dreapta" (rezervat bogatilor), iar ciclismul este un sport "muncitoresc", unde se castiga dupa multa truda.

Stima, respect si simpatie pentru ciclisti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu