luni, 31 octombrie 2011

Supermarket

Am vazut zilele astea un supermarket facandu-si reclama la televizor. Printre altele spune ca numai la o anumita data un produs va avea un pret mai mic, cu un ban, cu 10 bani, cu catva. Stateam si ma gandeam, de aia nu om fi noi, romanii, milionari in euro: ca nu am dat buzna in ziua respectiva sa cumparam produsul ieftinit pentru o clipa. Mi se pare o bataie de joc si o incercare de umilire a clientului cu astfel de oferte. Oscilatia continua a preturilor, mai ales la produsele alimentare, este si ea o anomalie specifica Romaniei, in tarile occidentale preturile sunt mult mai stabile.

Altfel, la supermarket sunt alte probleme: un pret afisat la raft, altul afisat la casa de marcat; cumperi trei produse identice, platesti patru la casa si alte asemenea.

Dincolo de asta, eu am o alta problema cu apa plata. Marca mea preferata de apa plata, care nu este una dintre cele ieftine, nu exista intotdeauna la raft. Ma gandeam, se da si asta pe ratie? Culmea e ca mai am doua marci de apa de rezerva, uneori lipsesc toate trei. Asa ca sunt relativ stocoman si am intotdeauna o rezerva care sa acopere lipsurile temporare de la raft.

Este interesanta si diferenta de pret la apele plate. Te-ai astepta ca H2O sa coste cam la fel pentru ca ar trebui sa insemne cam acelasi lucru, dar nu este chiar asa. Unele ape sunt mai bogate in diverse substante, cum ar fi nitritii, unele iti provoaca boli cardiovasculare, altele nu, unele iti provoaca boli renale, altele nu. Cum ar veni, diferenta de pret se duce la doctori si medicamente.

2 comentarii: