Infractionalitatea si inventivitatea infractionala a autoritatilor romane nu cunoaste limite.
Cazul de mai jos ar putea fi propus la premiul Nobel pentru stiinta infractionala sau la premiul Oscar pentru cel mai bun scenariu si cea mai buna regie.
Concret, un numar inca necunoscut de autoritati locale din Giurgiu, in colaborare cu CNADNR si un numar inca necunoscut de firme private (una din judetul Cluj), au pus la cale o strategie de incasare on-line a amenzilor din domeniul rutier. Amenzile se incasau, chipurile in numele statului, dar in fapt intrau dar in cateva buzunare personale, statul alegandu-se cu praful de pe toba (sursa: http://www.mediafax.ro/social/perchezitii-la-cnadnr-si-la-prefectura-giurgiu-intr-un-dosar-de-uzurpare-de-calitati-oficiale-in-cauza-fiind-subprefectul-din-judet-15860811).
"Afacerea" a mers perfect, incasandu-se in circa un an (intre 2015 si 2016) vreo 2.270.000 lei!!!
Cu toata sinceritatea, mi se pare ca beneficiarii "afacerii" au inalte competente infractionale, planul dovedindu-se viabil si profitabil. La ce scoli s-au format profesional? Au si titluri de doctori?
Sigur ca o astfel de "afacere" pe bani publici nu putea fi gandita si pusa in aplicare decat de functionari de rang inalt ai statului. Pana acum au fost retinuti Laurenţiu Ţintea, subprefectul judetului Giurgiu, si directorul Direcţiei Taxe şi Impozite Locale Giurgiu (nenominalizat de sursa http://www.mediafax.ro/social/subprefectul-de-giurgiu-si-directorul-directiei-taxe-si-impozite-locale-giurgiu-au-fost-retinuti-15866629).
Deci al doilea om din judet si primul om al finantelor judetului au astfel de preocupari si apucaturi.
Cine i-a promovat in aceste functii si pe ce criterii? N-o sa aflam niciodata.
Mai distractiva mi s-a parut "pedeapsa" pe care o risca persoanele care comit infractiunea de uzurpare de calitati oficiale. Conform sursei http://legeaz.net/noul-cod-penal/art-258,
"Infracţiuni contra autorităţii
Art. 258
Uzurparea de calităţi oficiale
(1) Folosirea fără drept a unei calităţi oficiale care implică exerciţiul autorităţii de stat, însoţită sau urmată de îndeplinirea vreunui act legat de acea calitate, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.
(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează fapta funcţionarului public care continuă să exercite o funcţie ce implică exerciţiul autorităţii de stat, după ce a pierdut acest drept conform legii.
(3) Dacă faptele prevăzute în alin. (1) sau alin. (2) au fost săvârşite de o persoană care poartă, fără drept, uniforme sau semne distinctive ale unei autorităţi publice, pedeapsa este închisoarea de la unu la 5 ani.".
Deci autorii infractiunii risca amenda sau inchisoare intre 6 luni si (putin probabil) 5 ani! Dupa care, in cazul la fel de putin probabil in care pedeapsa este inchisoare cu executare, intervin bonificatiile legate de eliberarea conditionata. Pai daca face vreunul 2 luni de arest la domiciliu pana la o pedeapsa definitiva, deja poate fi eliberat conditionat. :))
Recuperarea prejudiciului este, momentan, extrem de improbabila.
In concluzie, o astfel de "afacere" infractionala comisa de angajati din varful autoritatilor locale ale statului roman pare extrem de profitabila si cu riscuri minime.
Este remarcabila marea autonomie a autoritatilor cu functii inalte si imposibilitatea de a fi controlate in timp real, fapt care constituie favorizarea acestora in comiterea de infractiuni si mari abuzuri, dupa parerea mea.
Oare numai in judetul Giurgiu se imagineaza astfel de "afaceri" de catre angajatii statului?
Nu uitati sa-i bagati la mariri de salarii, la prime si la pensii speciale, "dragi" parlamentari si guvernanti! Doar au "muncit" in interesul cetatenilor, pentru "propasirea" judetului Giurgiu si a intregii natii (de infractori).
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu