sâmbătă, 15 aprilie 2017

Pretuirea indoielnica a valorilor in viziunea Fundatiei Dan Voiculescu

In parcul Lumea Copiilor, la una dintre intrari, se afla "Gradina Valorilor Romanesti". Conform panoului de la fata locului, Fundatia Dan Voiculescu a amplasat multe busturi ale unor romani de notorietate. Pe langa clasicii recunoscuti ai culturii sau domnitori ai principatelor romane s-au strecurat in chip de valori multi politicieni.

Dincolo de acest aspect, valoarea artistica a ansamblului este, asa cum ne-am obisnuit, mediocra spre sinistra.

Pe langa executia grosiera a busturilor (multe figuri par sa fie ceva intre grevistii din 1933 si activistii din anii 1950), nu am inteles niciodata atractia "artistilor" actuali pentru negru si cenusiu.

Pe langa aceste aspecte, nu stiu din ce materiale s-au realizat busturile, dar cu siguranta erau de proasta calitate. Am senzatia ca busturile au fost acoperite cu grund, care a inceput sa se scorojeasca. Imaginile de mai jos ilustreaza acest aspect.

In plus, multe placute cu numele celor expusi s-au dezlipit si au cazut (nu imi vine sa cred ca au fost furate). Probabil ca au fost prinse cu lipici scolar de soclu si s-au desprins dupa prima ploaie.

Oare cat de fericite ar fi valorile respective, vazandu-se evocate in acest mod?

Cica Fundatia Dan Voiculescu are ca scop dezvoltarea Romaniei. Astfel de ciudatenii se fac in numele dezvoltarii? Mai bine lipsa.


Poate nu vad eu bine, dar prima senzatie este ca Mihail Kogalniceanu sta cu limba scoasa.
Iar despre grundul scorojit de pe cap mai bine ne-ar lamuri direct Fundatia Dan Voiculescu.
Regina Maria are aspect de lucrator comercial, dupa parerea mea.
Neidentificat?
Neidentificat si "nespalat" pe cap...
Si asa mai departe...

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu