Modul voit ineficient de functionare al CFR SA continua sa sfideze societatea romaneasca. Statul a tras pe dreapta managementul privat al CFR SA, din ratiuni... antieconomice!!!
Conform sursei http://www.mediafax.ro/economic/planul-de-administrare-al-cfr-a-fost-respins-de-ministerul-transporturilor-directorul-cfr-a-anuntat-ca-demisioneaza-10749163, managerul privat avea rezultate pozitive in activitate:
"Conducerea privată a companiei a arătat că după trei luni de la preluarea mandatului a obţinut deja rezultate pentru companie fiind date ca exemplu reducerea arieratelor faţă de bugetul de stat de la 620 milioane lei în decembrie 2012 la 540 milioane lei în martie 2013, plata la zi a contribuţiilor pentru angajaţi, după o lungă perioadă de întârzieri, şi sume în plus de 1,3 milioane lei anual după renegocierea chiriilor.
...
"Din păcate, arieratele la furnizarea de energie electrică sunt în creştere, pentru că CFR Marfa şi CFR Călători nu au plătit decât 35% din totalul facturilor emise de CFR SA. În ciuda pierderilor operaţionale mari, pe care le gestionăm prin planul nostru de transformare pentru primele trei luni ale anului 2013, am obţinut profit contabil, în creştere cu 150 milioane lei comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut", se mai spune în comunicat."
AGA (Adunarea Generala a Actionarilor) este proprietarul CFR SA. Membrii AGA pot fi numiti imparatii CFR SA. Ei sunt cei care decid cum se invart banii in CFR SA. Ei sunt adevaratii decidenti, ei hotarasc daca CFR SA merge pe pierdere sau profit. Cine i-a inscaunat pe membrii AGA, cine ii poate da jos si pe ce criterii? Ministerul Transporturilor. Nicio decizie a directorului CFR SA, favorabila sau defavorabila CFR SA, nu se ia daca AGA nu este de acord cu acea decizie. De unde rezulta ca motivele pierderilor la CFR SA nu trebuie cautate la managementul de stat sau privat al CFR SA, ci la membrii AGA, care reprezinta Ministerul Transporturilor. Dupa parerea mea, AGA CFR SA si Ministerul Transporturilor sunt calaii CFR SA.
Managementul privat al CFR SA s-a dovedit a fi doar o structura de paie, care avea dreptul sa functioneze doar daca deciziile pe care le lua erau in acord cu dorintele membrilor AGA (adevarata structura de putere si decizie in cadrul CFR SA) si nu in acord cu realitatea economica. Ce sens mai au deciziile luate de managerul privat Sophocleus din ratiuni economice si pe criterii de eficienta economica, daca ele nu au fost pe placul membrilor AGA, care au decis respingerea Planului de administrare? In urma acestei situatii Sophocleus si-a dat demisia. Ramanerea sa in functie ar fi fost o aberatie. Cum poti sa ai eficienta economica daca ti se refuza masurile care duc la eficienta?
Iata ce declaratii a facut Dimitris Sophocleous, conform aceleiasi surse:
"Considerăm că în acest moment angajamentele luate de România în faţa instituţiilor financiare internaţionale sunt puse în pericol, alături de credibilitatea reprezentanţilor Guvernului în acest raport. Ca rezultat al respingerii planului de administrare mi-am prezentat demisia din poziţia de director general al CFR"
...
"Preşedintele Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale CFR SA Lucian Isar şi directorul general Dimitris Sophocleous îşi exprimă, în acest context, îngrijorarea provocată de maniera netransparentă prin care a fost întrerupt şi pus sub semnul întrebării procesul de transformare pozitivă a companiei"
In aceste conditii, intelegem ca statul doreste in continuare pierderi la CFR SA si ca nu au sanse sa ramana in functii de conducere la CFR SA decat cei care doresc si pot asigura in continuare functionarea CFR SA pe pierdere!!!
Cum este posibila asemenea aberatie? Cine aresteaza statul roman? Cine judeca statul roman pentru distrugerea deliberata a CFR SA? Cine condamna statul roman pentru distrugerea deliberata a CFR SA? Cine aresteaza, judeca si condamna statul roman pentru distrugerea deliberata, prin aceleasi sau prin diverse alte metode, a economiei romanesti? Cum sa nu fie economia romaneasca mereu pe pierdere sau distrusa, daca managerii performanti sunt marionetele unor lideri din umbra care urmaresc numai non-performanta? Este inacceptabil sa vedem cum un manager care are performanta economica este inlaturat in acest mod barbar si banditesc.
Va avea CFR SA performante economice superioare cu noua conducere? Daca nu, cine va fi facut raspunzator si cum va acoperi pierderile provocate CFR SA? Mai mult ca sigur, contribuabilul, pentru vina ca accepta in forma continuata ca ticalosia (USL-ista in acest moment) sa guverneze Romania!
Alte "intamplari" pe la CFR SA:
1. Conform sursei http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-14462720-fost-ales-noul-management-privat-cfr-calatori-noul-ceo-valentin-dorobantu-alexandra-gatej-presedintele-consiliului-administratie.htm,
"contractul e consultanta in procesul de privatizarea CFR Marfa a fost acordat fara licitatie"
Cu ce e diferita politica USL fata de politica PDL? Metodele, faptele si rezultatele (eficienta) sunt similare.
2. Conform sursei http://stiri.tvr.ro/directorul-cfr-infrastructura-a-demisionat_29412.html, aflam:
2.1. Starea tehnica a cailor ferate:
"Degradarea stării tehnice a infrastructurii feroviare a impus în ultimii ani reducerea vitezelor maxime de circulaţie a trenurilor. Aproape 40% din reţeaua de cale ferată şi peste 60% din numărul total de poduri şi podeţe au depăşit termenul limită la care ar fi trebuit reparate, situaţie care sporeşte riscul producerii de accidente." [!!!]
2.2. Starea financiara a CFR SA:
"La sfârşitul anului 2012, CFR SA înregistra în mod real o pierdere de 600 de milioane de lei." [!!!]
3. Conform sursei http://www.monitorulbt.ro/Stiri/Ultima%20ora/2013-04-17/NATIONAL%3A+Greva+spontana+la+CFR+Brasov+unde+aproape+2000+de+angajati+au+intrerupt+lucrul.html,
"Liderului de sindicat al societăţii, Marian Pintea, a anunţat că aproximativ 2000 de angajaţi ai S.C. Reparaţii Locomotive au oprit lucrul, în această dimineaţă, în cadrul unui protest spontan la depoul de locomotive. Oamenii sunt nemulţumiţii că nu şi-au mai primit salariile."
Asta e alta ciudatenie, nu cred ca poate fi numita "protest" incetarea lucrului pe motiv ca angajatii nu-si primesc banii. Adica lucrul nu inceteaza in semn de protest. Lucrul inceteaza pentru ca nu mai are sens continuarea lui. Scopul pentru care munceste salariatul este salariul. Persoana care nu munceste pentru salariu nu poate fi numita angajat, ci voluntar (daca accepta) sau sclav (daca este fortat).
4. Conform sursei http://www.cfrcalatori.ro/288, componenta AGA si CA la CFR SA este urmatoarea:
"Componenta AGA stabilita prin OMT nr.1709/2012:
Simion Mihaela
Serban George
Stancu Marin
Voicu Mihail
Nastase Ovidiu Valentin
Membrii Consiliului de Administratie numiti prin Hotararea AGA nr.10 din 20.03.2013:
Valentin Dorobantu
Corina Alexandrina Gatej
Claudiu Octavian Dumitrescu
George Micu
Dana Rachila Galben"
Asteptam cu interes rezultatele muncii acestor "performeri" la CFR SA.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Nu înțeleg la sfârșit de ce în componența AGA apar niște persoane fizice oarecare, fără să se menționeze calitatea sau funcția lor, credeam că CFR este companie de stat. Aceste persoane sunt reprezentatele statului român sau al Ministerului Transporturilor, sau sunt niște oarecare? Acțiunile aparțin statului sau acestor persoane?
RăspundețiȘtergereBuna intrebarea "cui apartin actiunile"? Chiar nu pot sa stiu cui apartin si nici ce beneficii au actionarii. Media si internetul nu ne lamuresc. Valabil pentru orice firma de stat.
Ștergere