duminică, 11 septembrie 2016

Stadiul Relatiei: Complicat

Nici pe departe nu am avut pana acum o parere prea buna despre filmele turcesti. Dar traim intr-o lume plina de contradictii si este bine sa nu spunem niciodata "Niciodata.".

Pe scurt, butonand plictisit si gata sa inchid televizorul ca sa deschid calculatorul, am dat peste serialul turcesc "Stadiul Relatiei: Complicat" (productie a anului 2015), care tocmai incepea de postul tv ACASA.

Am ramas fascinat de senzatia de impecabil din acest film care prezinta mai mult o lume a bogatilor pe langa care se lipesc sau incearca sa se lipeasca amarastenii. Totul pare plin de viata si frumos colorat si luminat. Unele peisaje au fost alese cu grija (podul de la Instanbul ziua si noaptea sau cladiri inalte tot de la Instanbul) si se reaiu constant in fiecare episod, probabil pentru a face o imagine buna Turciei. Ceea ce ar fi posibil daca nu ar exista atentate si lovituri de stat pe acolo. Chiar si asa, Turcia mi se pare mult peste Romania in domeniul dezvoltarii economice.

Serialul m-a atras pentru ca este amuzant. Nici nu exista comparatie intre acest serial si porcariile grotesti si primitive romanesti de tip "Las Fierbinti" si alte asemenea, care mi s-au parut insuportabile si de nevizionat nici macar in spoturile publicitare.

Am aflat ca serialul turcesc "Stadiul Relatiei: Complicat" reface si adapteaza comedia coreeana "Full House" din 2004. Nu am vazut serialul corean, dar aceasta versiune turceasca mi s-a parut pana acum foarte reusita.

Un alt lucru care mi-a placut la acest serial este ca personajele principale masculine Can si Murat sunt in general foarte calme si nu au crize teatrale de isterie, frecvent intalnite la actorii romani care simt mereu nevoia sa creeze tensiune dramatica, indiferent daca este cazul sau nu.

Am vazut scene care vor sa lase impresia ca Turcia este o tara liberala, de exemplu trei prietene imbracate deloc traditional se duc intr-un local la o bauta. Nu am de unde sa stiu daca acest lucru este tipic pentru aceasta tara musulmana, pana la urma sigur ca un film este o fictiune. Poate ca producatorii au dorit sa realizeze un serial care sa fie vizionabil in Uniunea Europeana. Ceea ce s-a si intamplat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu