Constant suntem bombardați cu oferte în care vedem reduceri impresionante.
Ar trebui să ne bucure aceste reduceri?
Mai degrabă nu. Pentru că până să aibă loc reducerea a avut loc scumpirea.
Marile scumpiri nu se mai anunță la fel de bombastic. Nu se face nicăieri reclamă la produse alimentare scumpite cu 100%, ci doar la produsul ieftinit ulterior, temporar, cu 30 %.
Până să aibă loc ieftinirea a avut loc scumpirea, în mod evident nejustificată.
Iar scumpirea afectează puterea de cumpărare a tuturor.
Ce înseamnă acest fenomen pe cazuri concrete?
1. Prețul unui deodorant se reduce cu 40%, de la 23,49 lei la 13,99 lei (sursa: https://leaflets.kaufland.com/ro-RO/RO_ro_leaflet5_3170_RO44-OC1/view/flyer/page/6).
Adică magazinul îmi ia de obicei cu 10,50 lei mai mult pe acest produs.
Asta înseamnă că salariul de 4712 lei valorează în general doar 3063 lei.
Singura speranță de mai bine este cumpărarea produselor chiar în momentul ieftinirii lor.
Altfel, munca în zadar...
Practic, pe cazurile concrete, munca este devalorizată cu minim 30% de prețurile aberante.
E și asta o fprmă de sclavagism modern, după părerea mea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu