Scoala romaneasca 2010 - 2011 reprezinta cadrul unde niste milioane de copii sau tineri vor dobandi o gramada de cunostinte inutile, vor termina 8 sau 12 clase fara o pregatire specifica pentru cererea de pe piata muncii (daca mai exista o piata a muncii). In general, scoala reprezinta locul unde se studiaza de-a valma tot felul de materii fara o finalitate precisa. Nu exista o corelare intre materiile studiate si locurile de munca disponibile si cerute pe piata muncii.
La ce folosesc unui lucrator comercial la raionul de rechizite, de exemplu, cunostinte de trigonometrie, de chimie organica, de istorie universala, de genetica, de religie? Ce legatura au aceste materii cu meseria de lucrator comercial la raionul de rechizite? Sau de ce trebuie sa invete in liceu viitorii contabili despre derivate si integrale? Clasele 9-12 par o prelungire a culturii generale. Nu se face o triere a disciplinelor de studiu corelata cu profilul liceelor.
Foarte utile pentru viitorul multor copii sunt folosirea unor programe de calculator si cunoasterea macar a unei limbi straine. Dar, din cauza salarizarii foarte proaste, lipsesc (mai ales in invatamantul liceal) profesori specializati in aceste domenii.
Un domeniu ignorat constant de scoala este cel juridic, situatie de inteles pentru un stat care doreste sa-si permanentizeze comportamentul abuziv si ilegal si sa nu aiba nicio obligatie fata de cetatenii pe care se zice ca ii... reprezinta, dar si pentru patronatele care abuzeaza de angajatii fara minime cunostinte ale propriilor drepturi.
Un alt domeniu ignorat sau marginalizat este sportul. Si in acest caz se poate crede ca statul, dar si patronatele, isi doresc sclavi cat mai usor de manipulat, deci muschii bine dezvoltati (care intaresc si caracterul persoanei) nu sunt de dorit.
Scoala mai reprezinta si locul unde se formeaza anturaje nedorite (colegi mai "experimentati" care ii vor invata sau indemna pe ceilalti sa incerce fumatul, bautul, consumul de droguri); locul unde cei mai slabi vor trebui sa suporte si sa se obisnuiasca cu violenta din partea celor mai puternici.
In acelasi timp, multi absolventi ai studiilor superioare vor ajunge someri cu diploma. Dupa cum s-a vazut in anii anteriori, a existat posibilitatea obtinerii unor diplome prin corespondenta de catre persoane care nu au mers vreodata la unitatea de invatamant superior.
Pe langa inutilitatea studiilor din punct de vedere al meseriei, este greu de spus ce educatie se face in cei 12 ani de scoala si liceu (dar si cata moralitate exista in societatea romaneasca), atat timp cat Romania are cele mai multe mame care nu au ajuns la majorat din Europa sau România deţine locul întâi în Europa la numărul de naşteri înregistrate la categoria mame minore şi locul al treilea în clasamentul avorturilor, cu peste 150.000, în 2009. Educatia sexuala este un alt domeniu ignorat de catre structurile de invatamant pentru clasele 1-12. Consecintele (copiii nimanui rezultati din relatii intamplatoare) convin si in acest caz statului si patronatelor, care pot profita si manipula din plin aceste persoane defavorizate.
Totusi, exista multi copii sau tineri care, beneficiind de suportul familiei, reusesc sa invinga sistemul cu pretul a mari sacrificii si obtina o formare intelectuala. Deci scoala nu produce numai tampiti. Asta si din cauza ca multi vor ramane, nu numai din vina lor, la stadiul de oligofreni. Politicienii din Romania conteaza foarte mult pe acestia din urma!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu