Statul roman este un excelent donator de bani publici catre firma americana Bechtel. Mafiile de la putere s-au intrecut in mimarea neputintei si in apararea cu rea credinta a intereselor cetatenilor romani. De fapt reprezentantii statului roman sunt oamenii nostri in terenul Bechtel-ului si au avut grija sa realizeze un contract "beton" pentru americani.
Conform sursei http://www.stirimm.ro/dezvluiri/19909-scandalul-unui-jaf-geostrategic-,
"Contractul a fost încheiat de PSD cu nişte clauze şi chichiţe avocăţeşti atât de împovărătoare pentru România, încât americanii ar fi putut să stea cu mâinile în sân şi şantierele închise, şi să primească milioane de euro în conturi doar din penalităţi şi indexări de preţuri."
Deci statul incurajeaza si plateste nemunca cu bani publici!!!
Dupa care statul roman mafiot si tupeist se vaita de criza si de lipsa banilor, taie venituri si majoreaza taxe, invoca deficitul de la bugetul de pensii. Numai deficitele de la licitatiile publice, achizitiile publice, firmele de stat si contractele statului nu sunt invocate niciodata de catre statul roman. De la Ceasca incoace nu s-a mai aplicat subminarea economiei nationale, desi gainariile mentionate sunt evidente. Aceasta este o dovada ca banii publici nu trebuie sa se regaseasca sub forma de servicii publice la preturi rezonabile, ci trebuie furati mai mult sau mai putin legalizat in liniste si consens.
Parcurgand cateva surse am facut un scurt istoric al kilometrului de autostrada. Chiar foarte scurt, din 2010 pana in 2013 inseamna "din prezent si pana azi".
In 2010 se spunea (sursa: http://www.mediafax.ro/economic/construirea-unei-autostrazi-va-avea-un-cost-standard-pe-kilometru-de-5-05-6-1-milioane-euro-7697890):
"Construirea unei autostrăzi va avea un cost standard pe kilometru cuprins între 5,05 milioane euro şi 6,1 milioane euro, fără TVA, iar reparaţia capitală a unei căi ferate va costa 1,19 milioane euro/km, fără TVA, conform unui proiect de HG elaborat de Ministerul Transporturilor."
Intr-un articol din 2011, sursa http://www.ziare.com/stiri/autostrada/revista-presei-de-ce-platim-dublu-autostrazile-fata-de-bulgaria-1110732 ne informa ca:
"Romania plateste dublu constructia autostrazilor fata de Bulgaria, arata presa centrala de vineri, iar principalul motiv este modul pagubos de organizare a licitatiilor."
...
"Romania plateste cel putin 5 milioane euro pe un kilometru de autostrada, iar Bulgaria da cel putin 2-3 milioane de euro. Diferentele apar din faptul ca Bulgaria aplica la licitatii metode consacrate din UE, iar noi metode est-europene, prin care constructorul poate sa umfle pretul."
Tot in 2011, conform sursei http://jurnalul.ro/stiri/observator/bechtel-si-a-scazut-aproape-la-jumatate-pretul-pentru-construirea-autostrazii-586070.html,
"Proiectul semnat in 2003 cu compania americana pentru Autostrada Transilvania nu are clauze de reziliere. Compania americana poate renunta oricand, insa Romania nu. Pagubosul contract pe bani publici ar putea fi inchis numai in conditiile in care statul nu mai are bani pentru sustinerea proiectului.
...
"Mai mult decat atat, cu pretul la care in SUA Bechtel construieste 16 benzi, in Romania se fac patru." [!!!]
...
"46 de milioane de euro este suma pe care o platim pentru utilajele care au stationat pe santier anul trecut."
Astazi, 25.Februarie.2013, sursa http://stiridinziare.ro/bechtel-are-tarife-preferentiale-pentru-romania-noi-am-dat-30-de-milioane-de-euro-pentru-1-km-de-autostrada-cat-au-dat-altii/ face o comparatie intre pretul kilometrului de autostrada in Romania si pretul unui kilometru de autostrada in cateva tari din regiune:
"În nouă ani, românii au plătit 1,6 miliarde de euro pentru 52 de kilometri de autostradă făcuţi de americanii de la Bechtel. Adică 30 de milioane de euro pentru realizarea unui kilometru de autostradă. Cu mult peste costul din alte ţări. Iar de-a lungul anilor, compania americană a făcut o avere din construcţii.
Compania americană Bechtel a construit, în 2010, în Albania, 61 de kilometri de autostradă. Preţul total a fost de 535 milioane de dolari. Adică un kilometru a costat 8,6 milioane de dolari.
Tot într-o zonă de conflict, în Kosovo, Bechtel finalizează în acest an cei aproape 100 de kilometri de autostradă începuţi în 2010. Şi aici, preţul per kilometru nu a depăşit 8 milioane de dolari.
În Croaţia, Bechtel a semnat pentru construirea a 120 de kilometri de autostradă, pentru 600 de milioane de dolari. Contractul a fost parafat în 1998. Ulterior, a fost extins la 200 de kilometri de autostradă."
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu