miercuri, 22 ianuarie 2014

Si totusi, la varf autoritatile nu au facut nimic pentru a salva victimele avionului prabusit

In mare lucrurile incep sa se clarifice in cazul avionului prabusit in Apuseni.

Oamenii fara functii de raspundere au incercat sa gaseasca victimele dupa propriile puteri si conform informatiilor pe care le-au avut sau nu le-au avut.

Cei din varful ierarhiei au demonstrat ca au ajuns acolo cu pile, pe obisnuitele criterii politice sau de incompetenta.

S-a demonstrat inca o data faptul ca la varf nu exista dorinta de a lucra pentru cetateni, pentru binele public, ca simplii cetateni nu exista si nu conteaza pentru cei investiti cu autoritatea de a rezolva probleme.

S-a demonstrat inca o data ca la varf nu se cunosc legi, regulamente si proceduri; ca nu exista initiative nici macar pentru buna functionare a unor structuri. Cu atat mai mult, nu exista initiative pentru imbunatatirea activitatii.

S-a demonstrat si ca la varf exista iresponsabilitate nelimitata si ca orice gafa criminala se poate rezolva cu comunicate oficiale mincinoase.

S-a demonstrat inca o data faptul ca taxele si impozitele cetatenilor sunt percepute abuziv, numai pentru a fi cheltuite cu aceeasi indiferenta criminala. De exemplu se pot da bani cu nemiluita pentru biserici, dar nu se pot cheltui bani pentru implementarea unui sistem eficient de localizare a unor victime de accident aviatic. Si mai rau este ca localizarea s-ar fi putut face doar daca victimele erau infractori (de exemplu Adrian Nastase sau George Becali), cetatenii onesti fiind discriminati de la acest serviciu vital.

Initial, ascultand declaratiile oficiale am fost tentat sa cred ca media exagereaza vina autoritatilor (vorbim de varful ierarhiei). Dar acum, dupa ce s-a revazut situatia si s-au verificat prevederile legale, este clar ca responsabilii pentru gestionarea unor astfel de situatii de urgenta nu au fost preocupati sa rezolve aceasta urgenta.

Parcurgand sursele se pot constata numeroase contradictii. Unele afirmatii sunt contrazise de altele sau de fapte. Senzatia de haos obositor este acuta.

Dar nu prea are rost sa gasesc si sa enumar contradictii. Mai degraba trebuie identificate actiuni care ar fi trebuit facute de personalul cu functii de raspundere, conform legii.

Deja, conform raportului guvernamental, „ROMATSA Bucuresti NU a manifestat un rol activ in conformitate cu competentele prevazute de lege, NU a luat masurile necesare in vederea stabilirii zonei de cautare a aeronavei disparute si NU a declansat operatiunile de cautare”.

Mai concret, conform sursei http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/lantul-indolentei-din-romania-in-caz-de-dezastru-cine-poate-fi-tras-la-raspundere-pentru-interventia-intarziata-din-apuseni.html,

"Sefii de la Bucuresti s-au multumit sa paseze responsabilitatea echipelor de interventie locale. Nu s-a facut nicio coordonare de la centru, niciun responsabil de inspectorat sau din minister, nu a strans datele, cu atat mai putin sa isi asume coordonarea operatiunii de salvare.

Desi situatia era cu adevarat grava, oficialii nu au organizat o celula de criza si s-au rezumat doar sa fie informati periodic. Iar rezultatul s-a vazut: doi oameni au murit, iar ceilalti 5 au fost salvati in ultima clipa.

Conform unei Hotarari de Guvern din 2004, Ministerul de Interne coordoneaza Comitetul National pentru Situatii de Urgenta - acesta il are in frunte pe Ministrul de Interne. In componenta intra un vicepresedinte - adica un secretar de stat din MAI dar si consultanti, care sunt cate 2 experti din ministerele de Interne, MAPN, Transporturi, SRI, SPP, Ministerul Comunicatiilor, IGSU si Agentia Nucleara. Iar coordonatorul poate cere convocarea unei sedinte de urgenta."
.

Conform aceleiasi surse,

"Asadar, cine poate fi tras la raspundere pentru intarzierea cu care s-a actionat?

- Serviciul de Telecomunicatii Speciale, care s-a ocupat de localizare.

- Ministerul de Interne, ai carui oameni alergau haotic pe munti.

- Serviciul Roman de Informatii, care ar fi putut da o mana de ajutor la localizare.

- Ministerul Apararii Nationale, care ar fi putut interveni cu oameni si tehnica specializata.

Toate aceste institutii sunt in subordinea Guvernului Romaniei. Au dovedit ca nu pot comunica intre ele, si nimeni de la Guvern nu le-a cerut sa o faca."
!!!

Sursa nu mentioneaza la capitolul raspundere Ministerul Transporturilor, care are in subordinea sa ROMATSA (Administrația Româna a Serviciilor de Trafic Aerian). Conform sursei http://ro.wikipedia.org/wiki/ROMATSA,

"Romatsa are ca obiect principal de activitate exploatarea spațiului aerian al României și furnizarea de servicii de navigație aeriană, incluzând servicii de trafic aerian, servicii de comunicații aeronautice, navigație și supraveghere în domeniul aeronautic, servicii meteorologice aeronautice, servicii de căutare și salvare, servicii de informare aeronautică, precum și coordonarea operațiunilor de căutare și salvare a aeronavelor aflate în pericol și a supraviețuitorilor unui accident de aviație produs în regiunea de informare a zborurilor FIR-București".

Cred ca problema cea mai grava a Romaniei si romanilor este faptul ca se accepta cu mult prea multa resemnare instalarea unor lideri care, dincolo de faptul ca sunt mincinosi, hoti, iresponsabili, nemernici sau chiar criminali, sunt doar niste dobitoci.

Inainte de a mentiona cateva surse care au articole pe tema avionului prabusit in Apuseni, redau declaratia "ministrului" Stroe, care, cu o sinceritate cinica a spus ca "Imi pare rau ca s-a intamplat in timpul mandatului meu tragedia" (sursa http://stirileprotv.ro/stiri/politic/ministrul-de-interne-radu-stroe-a-fost-chemat-la-guvern-nu-imi-dau-demisia.html).

Asta este mentalitatea "demnitarului" in Romania. Daca nu se intampla in timpul mandatului sau, "ministrul" ar fi fost acum la o bauta cu cei dragi, ranjind fericit in timp ce s-ar uita la televizor la stiri cu victime. Din pacate, inoportunat de eveniment, trebuie sa mimeze carisma si activitate, sa aiba o fata serioasa si sa dea declaratii afectate.

La fel ca si in cazul problemei javrelor, ma astept ca si in cazul situatiilor de urgenta sa nu se schimbe nimic. Daca vor fi doar accidente pe drumuri publice, sistemul va parea ca functioneaza.

Surse care relateaza despre accidentul aviatic din Apuseni:

http://mures.citynews.ro/eveniment/marturia-unui-pasager-din-avionul-prabusit-la-cluj-le-am-spus-sa-intre-pe-google-earth-si

http://www.zf.ro/eveniment/cazul-avionului-prabusit-in-apuseni-gasit-de-un-padurar-dupa-cinci-ore-de-la-apelul-la-112-arata-haosul-administrativ-11940650

http://stirileprotv.ro/stiri/politic/victor-ponta-sustine-o-conferinta-de-presa-de-la-ora-11-00-declaratiile-sunt-live-pe-stirileprotv-ro.html

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/victimele-accidentului-din-apuseni-ar-fi-trebuit-sa-traiasca-aveau-la-bord-telefoane-inteligente-cu-localizare-si-internet.html

http://jurnalul.ro/stiri/observator/salvamontist-cautari-avion-prabusit-apuseni-659562.html

Legaturi pe site-ul de pe internet al ROMATSA:
http://www.romatsa.ro/ro
http://www.romatsa.ro/ro/DespreNoi
http://www.romatsa.ro/ro/taxonomy/term/16
http://www.romatsa.ro/ro/node/170
http://www.romatsa.ro/ro/ManagemetSistemRO
http://www.romatsa.ro/ro/Statut
http://www.romatsa.ro/ro/sarRO
http://www.romatsa.ro/ro/atmRO
http://www.romatsa.ro/ro/SARconf2013
http://www.romatsa.ro/ro/metRO

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu