luni, 29 septembrie 2014

25 de ani de la Revolutia Infractorilor: coruptie transpartinica in educatie!!!

In timp ce candidatii lu' Peste la functia de Presedinte al Romaniei se intrec in gargara si demagogie cu Romania "moderna" si alte bla-bla-bla-uri fara acoperire, realitatea si faptele ne arata ca in Romania exista tot un partid unic, numit acum Partidul Banilor Publici. Membrii acestui partid s-au impartit in partidulete (PSD, PDL, etc), dar scopul lor e acelasi: devalizarea banilor publici sub orice forma si prin orice mijloace! Cazul urmator reprezinta o adevarata parada infractionala a ministrilor corupti.

Conform sursei http://www.mediafax.ro/social/dna-cere-urmarirea-penala-a-noua-fosti-ministri-in-cazul-licentelor-microsoft-persoane-din-guvern-si-ministere-au-pretins-comisioane-de-20-milioane-de-dolari-reactii-ale-fostilor-ministri-13351996,

"DNA cere URMĂRIREA PENALĂ a nouă foşti miniştri, în cazul licenţelor Microsoft. Persoane din Guvern şi ministere au pretins comisioane de 20 milioane de dolari.";

"DNA cere aviz de la preşedinte, Senat, Camera Deputaţilor şi Parlamentul European pentru începerea urmăririi penale în cazul a nouă foşti miniştri care în perioada mandatelor ar fi săvârşit infracţiuni, în cazul licenţelor Microsoft pentru şcoli.".

Cei vizati sunt:

1. Ecaterina Andronescu: Vicepreşedinte PSD; Senator - Senat

2. Valerian Vreme: Membru PDL; Deputat - Camera Deputatilor

3. Petru-Şerban Mihăilescu: Vicepreşedinte UNPR; Senator - Senat

4. Dan Nica: Vicepreşedinte PSD; Ministru - Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale; Europarlamentar

5. Adriana Ţicău: Membru PSD; Europarlamentar - Parlamentul European

6. Petru Daniel Funeriu: Membru PDL; Consilier prezidenţial Departamentul de Educaţie şi Cercetare - Administraţia Prezidenţială

7. Gabriel Sandu: Membru PDL

8. Mihai Tanasescu: Membru PSD; Reprezentantul Romaniei la FMI

9. Alexandru Athanasiu; Membru PSD

Acuzatiile sunt, conform aceleiasi surse citate:

1. "ECATERINA ANDRONESCU (în prezent senator – Parlamentul României), ministrul Educaţiei şi Cercetării în perioada 28 decembrie 2000-19 iunie 2003; 22 decembrie 2008 - 1 octombrie 2009; ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării în perioada 2008-2012, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani, în perioada în care avea calitatea de ministru.";

2. "VREME VALERIAN (în prezent deputat), ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în perioada septembrie 2010 - februarie 2012 ministru, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de abuz în serviciu în perioada în care avea calitatea de ministru.";

3. "MIHĂILESCU PETRU ŞERBAN (în prezent senator – Parlamentul României), ministru coordonator al SGG în perioada decembrie 2000 – octombrie 2003, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de instigare la abuz în serviciu, trafic de influenţă şi spălare de bani în perioada în care avea calitatea de ministru.";

4. "Procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie a transmis procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în conformitate cu prevederile legale şi constituţionale, referatul, în vederea sesizării Parlamentului European pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de:

NICA DAN (prezent membru al Parlamentului European), ministru al Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, în perioada 2000 – iulie 2004, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de abuz în serviciu, luare de mită, trafic de influenţă şi spălare de bani"
;

5. "În conformitate cu prevederile legale şi constituţionale, procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie a transmis procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în vederea sesizării Preşedintelui României pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de următorii:

ŢICĂU ADRIANA, ministru al Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei în perioada iulie-decembrie 2004
;

6. SANDU GABRIEL, ministru al Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale în perioada decembrie 2008 – septembrie 2010;

7. FUNERIU PETRU – DANIEL, ministru al Educaţiei şi Cercetării în perioada 2009 – 2012;

8. ATHANASIU ALEXANDRU, ministru al Educaţiei şi Cercetării în perioada 2003 – 2005;

9. TĂNĂSESCU MIHAI NICOLAE, ministru al Finanţelor Publice în perioada 2000 -2004".

Prejudiciul:

"Persoanele din Guvern, ministere şi din societăţile implicate în derularea proiectului privind licenţele Microsoft pentru şcoli au pretins 20 de milioane de dolari din cele 54 de milioane achitate de Executiv în cadrul contractului, potrivit DNA."!!!

Modul de operare al celor urmariti penal:

"Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) arată, în cererea de avizare a începerii urmăririi penale în cazul a nouă foşti miniştri care în perioada mandatelor ar fi săvârşit fapte de corupţie, în cazul licenţelor Microsoft pentru şcoli, că încheierea contractului s-ar fi făcut cu încălcarea dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice.

Astfel, potrivit DNA, foştii miniştri Dan Nica, Şerban Mihăilescu, Ţicău Adriana, Alexandru Athanasiu, Mihai Tănăsescu şi Sandu Gabriel "şi-au exercitat cu rea-credinţă atribuţiile de serviciu, determinând încheierea contractului cadru de licenţiere din 15.04.2004 în condiţii oneroase pentru bugetul de stat, asigurând posibilitatea deturnării unui discount de circa 47% acordat de Microsoft în considerarea Guvernului României, şi implicit permiţând plata unor comisioane către persoanele implicate".

Totodată, anchetatorii au indicii că cei şase foşti miniştri au pretins şi primit sume de bani pentru a-şi exercita în mod defectuos atribuţiile de serviciu şi pentru a-şi exercita influenţa asupra altor persoane, pentru a fi favorizată firma Fujitsu Siemens Computers la încheierea şi derularea contractului de licenţiere Microsoft.

"Astfel, contractul cadru de licenţiere Microsoft s-a încheiat cu încălcarea dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, invocându-se în mod nereal calitatea de unic distribuitor a Fujitsu Siemens Computers, la un preţ cu cel puţin 40% mai mare faţă de preţul real, având la bază un necesar nefundamentat", a mai arătat DNA."
.

In ultima fraza avem unul dintre principiile devalizarii Romaniei dupa 1989, odata cu victoria Revolutiei Infractorilor: achizitiile publice la preturi supraevaluate.

Conform DNA se spune ca functionarii statului au supraevaluat pretul de achizitie, platind din bani publici cu cel putin 40% mai mult fata de pretul real de achizitie. In acest fel, functionarii statului au obtinut din pix "frumusica" suma de 20 de milioane de dolari! Si ne mai miram de ce au ministrii si alti (ne) demnitari salarii de numai 1000 - 1500 de euro lunar... Pai, la spagile astea, salariul e doar de acoperire; altfel, nu ar fi deloc necesar!

In acest fel, orice "distribuitor" de bani publici (ordonator de credite), poate supraevalua orice pentru ca sa-si faca partea. Intrebarea care se pune, tinand cont de starea actuala a Romaniei, este: cati ordonatori de credite NU au procedat asa? Aici este vorba de un caz important, dar cate autoritati locale de comuna nu au mimat, de exemplu, reabilitari de drumuri comunale si au scapat nepedepsiti, din lipsa de personal dedicat depistarii infractorilor functionari ai statului?

Sa vedem pana la capat modul concret in care s-au subtilizat banii publici:

"Procurorii susţin că extensia cu privire la produse educaţionale s-a realizat cu încălcare dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, având în vedere că obiectul contractului cadru viza licenţele pentru administraţia publică, Fujitsu Siemens Computers nu era distribuitor de produse educaţionale, iar de discount-ul acordat de firma Microsoft în considerarea Guvernului au beneficiat firmele private.

"Mai mult, conform scrisorilor de confort şi biletelor la ordin emise, Guvernul Român garanta creditul, în timp ce firma Fujitsu Siemens Computers, care susţinea că a venit cu oferta de finanţare, nu depunea nici măcar garanţie de bună execuţie a contractului", a precizat sursa citată.

DNA a arătat că, din cercetările efectuate, rezultă că din cele 54 milioane de dolari achitate de Guvern în baza contractului cadru şi a extensiei din luna noiembrie 2004, suma de 20 de milioane de dolari reprezintă comisioane pretinse de persoanele implicate în derularea proiectului din cadrul Executivului, din ministerele şi societăţilor implicate.

Totodată, din probele administrate în cauză până în acest moment al cercetărilor şi din actele de control încheiate, rezultă că încheierea şi derularea contractului de închiriere de licenţe Microsoft de tip Enterprise Agreement Subscription cu consorţiul D-CON.NET (MCSI MS-EAS) s-a realizat cu încălcarea, de către miniştrii Daniel Funeriu şi Gabriel Sandu, a dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, "fără a exista o fundamentare din punct de vedere economic şi tehnic, în scopul de a favoriza anumite firme".

"Există indicii în sensul că valoarea produselor şi a serviciilor a fost supraestimată pentru că a inclus şi comisioanele pretinse de persoanele implicate în semnarea şi derularea contractelor", a precizat DNA.

De asemenea, din cercetările efectuate cu privire la Programul "Sistem Educaţional Informatizat" (SEI), privind implementarea sistemului alternativ de educaţie asistată de calculator prin dotarea unităţilor de învăţământ cu laboratoare informatizate, cu o valoare estimată de 200 milioane dolari, a rezultat că ar fi fost încălcate atribuţiile de serviciu şi ar fi fost săvârşite infracţiuni de corupţie de către persoanele implicate.

"Astfel, preţurile de achiziţie a soluţiilor software nu sunt fundamentate şi depăşesc preţurile pieţei, nu există specificaţii clare ale produselor achiziţionate, iar lipsa unor licitaţii reale a dus la preţuri de achiziţie exagerate, atât pentru echipamente, cât şi pentru software", susţin anchetatorii.

Totodată, din probele administrate a reieşit că procedura de achiziţie a fost restricţionată, iar prin încheierea contractului şi acceptarea cesionării acestuia s-a urmărit de fapt favorizarea firmei Siveco şi a firmelor colaboratoare, în condiţiile în care specificaţiile tehnice ale livrabilelor din caietele de sarcini conduceau către firma IBM sau Compaq, iar specificaţiile tehnice pentru software către firma Siveco.

"Achiziţiile în cadrul Programului SEI au fost efectuate la preţuri cu până la 50% mai mari, iar continuarea proiectului cu firma Siveco, în cadrul etapei a IV-a, a fost impusă de condiţiile împovărătoare ale contractului de leasing financiar care era în derulare, deşi actele de control recomandau efectuarea unei proceduri de achiziţie", a mai arătat DNA.

Probele administrate în cauză au demonstrat existenţa unui mecanism care urmărea crearea unui profit cât mai mare în firmele subcontractante, profit din care erau scoase, prin intermediul unor companii off-shore, sumele de bani necesare plăţii mitelor, prin intermediul unor contracte de servicii fictive.

"Sumele de bani cu titlu de mită erau plătite fie prin transferuri bancare în firmele nominalizate de persoanele care reprezentau autoritatea contractantă, fie erau scoase în numerar din băncile din afara teritoriului României şi aduse tot în numerar în ţară folosind diferiţi intermediari, toate acestea făcându-se în scopul ascunderii sursei veniturilor", potrivit DNA."
.

Desi sursele au date destul de concrete despre spagile pretinse in dosarul licentelor Microsoft, nu se spune nimic despre vreun profit ilicit al firmelor beneficiare in urma platii spagilor. Sa intelegem ca profitul acestor firme platitoare de spaga este legal?

Oricare ar fi raspunsul oficial la aceasta intrebare, acest mod de operare (achizitii publice la preturi supraevaluate, pentru ca supraevaluarea sa fie impartita apoi intre conducerile firmelor datatoare de spagi si coruptii statului incasatori de spagi) reprezinta unul din motivele pentru care am afirmat ca dupa 1989 Romania a fost subjugata de mafia politico-economica!

Si ne mai miram ca strigau toti in 1989 "Jos dictatorul!"... Pana la urma, dupa cum se vede, manipulate cu televizorul, radioul si provocarile, turmele de fraieri care au iesit si ramas in strada in 1989 nu au legitimat mersul Romaniei catre civilizatie si progres, ci au legitimat Revolutia Infractorilor si dreptul acestor infractori de a devaliza si distruge Romania, momentan pentru 25 de ani.

Ce parcurs va avea Romania de acum incolo? Vazand actiunile puterii, cam acelasi...

De notat inca o data ca libertatea postdecembrista inseamna in primul rand libertatea infractorilor statului mafiot totalitar de a imagina si executa infractiuni cu banii publici. Oare scoala infractiunilor cu bani publici este de stat sau privata?

Sistemul juridic romanesc a urmarit si urmareste in continuare favorizarea marilor infractori ai statului in scopul comiterii infractiunilor cu bani publici. Nou Cod Penal parca a devenit mai bland cu coruptii, in loc sa inaspreasca pedepsele. Faptul ca unii sunt arestati si chiar condamnati nu inseamna ca se recupereaza si prejudiciile.

Dimpotriva, infractorii, urmasii lor si urmasii urmasilor lor se pot bucura nestingheriti de averile castigate ilicit. Daca justitia tot se da de ceasul mortii cu retrocedarile proprietatilor confiscate abuziv de comunisti (retrocedari facute de multe ori in stil mafiot!), poate ca justitia va retroceda tuturor cetatenilor banii confiscati abuziv de la aceiasi cetateni de catre statul mafiot totalitar sub forma de taxe si impozite nejustificate, din moment ce acesti bani publici au fost apoi impartiti ca prada intre funcionarii mafioti ai statului (incasatori de spagi) si firmele mafiote datatoare de spagi!

Sa nu mai zica Victor Ponta (prim sinistru) si altii ca nu e treaba guvernului si a statului sa creeze locuri de munca! Toate aceste mecanisme mafiote de spalare de bani publici creaza si intretin locuri de munca pentru mari infractori!

Comunismul nu a disparut pentru a lasa loc marilor abuzuri cu banii publici, facute de capitalismului mafiot totalitar romanesc!

JOS SI DUPA GRATII MAFIA POLITICO-ECONOMICA DIN ROMANIA!

Un comentariu:

  1. Document despre activitatea infractionala pe tema licentelor Microsoft pe sursa:

    http://media.stiripesurse.ro/2014/09/solicitare-aviz-camera-deputatilor-microsoft.pdf

    RăspundețiȘtergere