Se stie (sau poate nu se stie, dar se vede) ca se lucreaza in forma continuata si la greu la autofalimentarea firmelor de stat de transport marfa si calatori de pe caile ferate romane.
Desi Romania nu a progresat cu absolut nimic in ultimii 30 de ani in domeniul transportului feroviar, oferind servicii de proasta calitate, mizerie in vagoane, viteza redusa a trenurilor si intarzieri uriase, pe sursa http://www.cfr.ro/ este scris ca
"De aproape un secol şi jumătate căile ferate române contribuie la progres şi civilizaţie".
Dimpotriva, as zice ca in ultimii 30 de ani căile ferate române au contribuit exact la regres si primitivism.
Iar sursa http://www.cfr.ro/index.php/ct-menu-item-3 minte cu tot tupeul si nerusinarea, scriind ca ar avea o
"infrastructură
funcțională, eficientă și ecologică pe care călătorii și mărfurile se
deplasează sigur, în orice anotimp, zi și noapte, indiferent de
condițiile meteorologice, conform orariilor stabilite".
Ha, ha, ha, ha! Ce ti-e si cu propaganda!
Hai sa vedem ce spun cateva surse despre modul in care se deplaseaza calatorii si marfurile prin Romania.
1. "Datele arată că în tot anul 2018, trenurile au avut întârzieri de nici mai mult, nici mai puţin de... 6 ani.", afirma sursa https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/bilant-greu-de-egalat-la-cfr-trenurile-au-intarziat-sase-ani-intr-un-an-1067704 in 19.Ianuarie.2019.
Sase (6) ani de intarziere pe calea ferata intr-un an? Asa o fi fost orarul stabilit... :)
2. "Întârzieri uriaşe la trenuri.", afirma sursa https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/intarzieri-uriase-la-trenuri-ce-le-da-cfr-pasagerilor-care-asteapta-in-frig.html in 16.Decembrie.2018.
3. "Haos pe calea ferata: Intârzieri uriase in Gara de Nord din cauza unor defectiuni la reteaua electrica", titra sursa https://www.stirilekanald.ro/haos-pe-calea-ferata-intarzieri-uriase-in-gara-de-nord-din-cauza-unor-defectiuni-la-reteaua-electrica-17195887 in 07.Septembrie.2017.
4. "Trenurile au avut intarzieri de cateva ORE in Gara de Nord.", titra sursa https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/trenurile-au-intarzieri-de-cateva-ore-in-gara-de-nord-ce-explicatie-a-dat-cfr.html in 09.Aprilie.2016.
Fiind stiri din perioada 2016-2019, adica din mandatul lui Iohannis, le putem plasa in contextul intitulat "Romania lucrului bine facut". Desigur, nu Iohannis raspunde de Caile Ferate Romane, dar el a furnizat sloganul electoral ridicol, vesnic dezmintit de realitatile romanesti postdecembriste, odioase si sinistre.
Hai sa vedem ce spun cateva surse despre calitatea unei calatorii cu trenul in Romania.
1. Conform sursei, https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/video-cum-arata-calea-ferata-de-pe-tronsonul-iasi-dorohoi-1081231, din 13.Februarie.2019,
"România anului 2019 e repetentă la capitolul infrastructură";
"Calea ferată de pe tronsonul Iaşi-Dorohoi este deformată, iar călătorii cer repararea acesteia.";
"Nu au perdele, mizerie, tot ce vrei şi ce nu vrei.".
Cica un operator privat ar gestiona 330 de kilometri de
cale ferată in zona Iasi inca din 2009. Operatorul privat ar fi trebuit sa faca lucrari de intretinere pe acel tronson, conform contractului de concesiune. Dar contractul nu se respecta si institutiile abilitate ale statului roman nu iau masuri impotriva operatorului privat, care este favorizat sa faca bani fara sa investeasca nimic si fara sa ofere mai nimic, de parca firma de stat nu era in stare sa ofere aceleasi servicii mizerabile.
2. "ADEVĂRUL: Călătoria cu trenul în România - mizerie, nepăsare și indolență ", titra sursa https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/revista-presei/adevarul-calatoria-cu-trenul-in-romania-mizerie-nepasare-si-indolenta, pe 23.August.2018.
3. "Mizerie de nedescris, in garile statiunilor de pe Litoral.", titra sursa https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/mizerie-de-nedescris-in-garile-statiunilor-de-pe-litoral-oamenii-nu-reusesc-sa-urce-in-tren-din-cauza-peroanelor-distruse.html, din 11.Iulie.2017.
Nu-i nimic, hai cu turistii straini, dar si cu fraierii autohtoni.
4. "Gările din România, pericol pentru călători. Cazurile Predeal și Brașov", titra sursa https://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/romania-cu-incetinitorul/garile-din-romania-pericol-pentru-calatori-cazurile-predeal-si-brasov-811452, care mai scria (pe 16.Octombrie.2017):
"în loc să fie cărţi de vizită, gările sunt adevărate pete pe obrazul turismului românesc"!!!
5. "Mizerie de nedescris intr-un tren care circula pe ruta Bucuresti Obor - Fetesti.", titra sursa https://www.stirilekanald.ro/mizerie-de-nedescris-intr-un-tren-care-circula-pe-ruta-bucuresti-obor-fetesti-ce-au-putut-lasa-calatorii-in-urma-e-de-neimaginat-16578175, pe 07.Noiembrie.2016.
Sper ca ne-am lamurit de ticalosia deliberata din textele CFR SA si cu diferenta dintre abureli si realitate. Cine nu s-a lamurit, n-are decat sa caute pe net stiri pe aceste teme din perioada, de exemplu, 2000-2015.
Cu ocazia Noptii Muzeelor am vrut sa merg la Muzeul Cailor Ferate, care imi era la indemana si m-am gandit ca nu e prea cautat de lume. In general pe surse scria ca Noaptea Muzeelor incepe la orele 18:00. Dar Muzeul CFR se deschidea abia la orele 20:00, asa ca am avut timp sa casc gura prin gara de Nord, loc pe unde nu am mai calcat de ani buni, din totala lipsa de interes in mersul cu trenul.
Am remarcat, printre altele, operatorul privat care vrea sa concureze clasicul CFR. Trenul care circula pe ruta Bucuresti-Arad era compus din doar patru (4) vagoane. Era garat la linia 14, singura linie din Gara de Nord care are peronul suprainaltat. Vopsit in verde galben, se distingea imediat de trenurile CFR-ului.
Atat doar, ca locomotiva cu care circula acest tren privat era fabricata la defuncta mare intreprindere romaneasca Electroputere Craiova, in anul 1977! Deci, locomotiva fosila are nu mai putin de 42 de ani! Mai avea si un geam spart, dupa cum se poate vedea intr-o poza mai jos. Deci, "marea" firma privata opereaza tot cu vechile mijloace ale CFR, puse la dispozitie cu generozitate de catre acesta.
Interesant, chiar nu i-a dat prin cap CFR-ului sa procedeze in acelasi mod? Adica CFR nu a in stare sa-si valorifice propriile dotari, dar le ofera concurentei pentru ca aceasta sa faca bani?
Chiar cred liderii CFR-ului ca pot rezista pe piata cu intarzieri uriase, mizerie si alte servicii de cea mai proasta calitate?
Sau, in mod evident, liderii CFR-ului favorizeaza pe fata concurenta si isi falimenteaza in mod deliberat propria firma de stat?
Probabil ca pana ce nu va fi distrusa firma de stat in favoarea operatorilor privati, calatorii (clienti captivi ai traficului feroviar sau nostalgicii acestui mijloc de transport) vor avea numai de suferit.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu