luni, 14 august 2017

Taximetristii hoti din Bucuresti si-au recucerit teritoriile de maxima importanta

Taximetristii hoti au pus din nou stapanire pe Gara de Nord si pe Aeroportul Henri Coanda.

La un moment dat, lucrurile intrasera in normalitate in privinta taximetrelor de la Gara de Nord si de la Aeroportul Henri Coanda, care erau usor de apelat, iar utilizatorii plateau preturi corecte.

Lucrurile se normalizasera dupa ce o studenta japoneza de 20 de ani fusese violata, ucisa si jefuita acum 5 ani, chiar de „Sfânta Maria” (!), de un "taximetrist" de etnie roma, pe atunci in varsta de 26 de ani, dovedit apoi a fi un asasin in serie si violator in serie, favorizat de pasivitatea unor angajati in Politie (surse: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/trupul-unei-tinere-de-origine-asiatica-descoperit-pe-dn1-ce-ipoteze-au-anchetatorii.html; http://evz.ro/ucisa-in-ziua-de-sfanta-maria-moartea-domnisoarei-de-la-sacre-coeur.html).

Cazul de atunci fusese prea grav, pentru ca studenta ucisa era fiica creatorului consolei Nintendo, Hiroyuki Masuno (in acelasi timp programator si compozitor). Asa ca dupa tragedia din 2012 s-au schimbat legi; au fost schimbate conducerile IPJ Ilfov și cea de la Poliția Transporturi București; a fost demis șeful Parchetului Buftea; un politist a primit condamnari multiple pentru favorizarea infractorului, uz de fals si abuz in serviciu.

Sigur ca din aceste motive lucrurile s-au linistit si normalizat o perioada. La Gara de Nord taximetristii hoti au suportat o perioada taxiurile a doua firme, care preluau calatorii pe baza de comanda la terminale instalate la iesirea din gara.

Normalitatea a nemultumit mafia taximetrelor, care a cautat si gasit noi solutii de intrare in... anormalitate.

Mai intai, in aprilie 2016, a fost lansat circul cu interdictia de a se intra la aeroport pentru taxiurile cu un portbagaj mai mic de 500 de litri, de parca nu mai exista pasageri fara bagaj de cala (sursa: http://www.zf.ro/eveniment/un-nou-scandal-cu-taxiurile-de-la-aeroportul-otopeni-15212479). In plus, s-au introdus alte masuri birocratice pentru taximetristi: avize de la Poliţia de Transporturi Aeriene şi de la Poliţia de Frontieră.

Dupa care s-au mai exclus multe taximetre din cauza rovinietei, care trebuie platita pentru utilizarea a 10-15 kilometri din DN1 intre Bucuresti si Otopeni (sursa: http://www.libertatea.ro/utile-si-servicii/ce-nu-stii-despre-taxa-de-drum-pentru-a-merge-la-aeroport-ai-nevoie-de-rovinieta-1290551).

Pe langa taxiuri, alte mijloace de transport (in general microbuze) practica servicii de transport nefiscalizate (de tip transfer de la sau spre aeroport), luand bani de la clienti fara sa elibereze nciun document care sa ateste plata serviciului de transport. Am vazut astfel de cazuri (plati in aer liber!) in timp ce eram la terminalul "Plecari". Banii se dadeau la vedere, apoi... la revedere.

Asa ca legea junglei si taximetristii pirati au fost inca o data favorizati de autoritati.

Iata o mitocanie pe fata, consecinta a "politicilor" "publice" din domeniul taximetriei (sursa: http://stiri.tvr.ro/taxa-de-bagaj-de-10-lei-la-taxi--pe-otopeni--doi-turi--ti-au-refuzat-sa-plateasca---i-au-fost-pe-punctul-sa-ramana-fara-bagaje_820995.html): un "taximetrist" a vrut sa jefuiasca niste turisti straini cerandu-le abuziv "taxa de bagaj" (10 lei per rucsac sau troler).

Alta consecinta? Diversi taximetristi din Bucuresti cer o suma fixa, neiregistrabila pe aparatul de marcat. Personal cunosc un caz cu unul care a cerut 50 de lei pentru o cursa care pe aparatul de marcat costa 35 de lei.

Asta e viata in Romania mafiota.

Cine nu este excesiv de grabit poate evita aceasta bataie de joc utilizand liniile expres 780 (de la Pasajul Basarab) si 783 (de la Piata Unirii). Aceste autobuze circula de multa vreme non-stop, iar pretul unei calatorii este de numai 3,5 lei.

Poate ii vine cuiva cu putere si influenta ideea sa le scoata intre orele 24:00 si 05:00, pentru ca intre anumite ore dependenta de taximetristi hoti sa fie totala si inevitabila.

Interesant ca in domeniul evaziunii fiscale si pirateriei din transporturi nu par sa existe institutii ale statului ca Politie, ANAF, servicii de informatii, chiar si DNA (coruptia este in floare si la vedere, dar probabil ca institutia are nevoie de denunturi ca sa inceapa o actiune legala).

Pe scurt, clasicul "Sus Mafia, jos patria!".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu