Incep prin a prezenta cadrul general in care se afla Romania anului 2014, la 25 de ani de la victoria Revolutiei Infractorilor.
Sistemul politico-economic mafiot romanesc postdecembrist a fost gandit pentru a se putea jefui cat mai legal populatia: rezultatul muncii oamenilor este majoritar confiscat (peste 60%!) de stat sub forma de taxe si suprataxe, TVA 24%, impozite; pentru ca apoi autoritatile centrale si locale sa inventeze achizitii publice supraevaluate, contracte paguboase, lucrari publice inutile, lucrari publice fictive (autostrazi fictive), cheltuieli fictive, cheltuieli discretionare si cheltuieli ineficiente!
Acest sistem politico-economic mafiot romanesc postdecembrist nu poate fi schimbat de un presedinte, indiferent daca se numeste Ponta sau Iohannis. Sistemul politico-economic mafiot romanesc postdecembrist va exista in continuare, pentru ca traim intr-o tara majoritar mafiotizata.
Un presedinte, chiar de buna credinta, este prea mic in fata unor armate uriase de infractori ai banilor publici!
In cadrul acestor uriase armate de infractori includ, de exemplu, medicii care scriu si deconteaza retete fictive si internari fictive. Are cineva impresia ca poate monitoriza un presedinte situatia infractorilor din domeniul medical? Nici nu ar putea si nici macar nu e treaba lui!
Tinand cont de aceasta situatie, dar chiar si dincolo de acesta situatie, dezbaterea Ponta-Iohannis a fost banala, seaca si nu a adus nimic nou.
In legatura cu functia prezidentiala s-au evocat doar problema justitiei, combaterea coruptiei si axa Romania-NATO-UE, repetandu-se monoton clisee deja asumate.
In rest a fost o ciodaneala ieftina si primitiva, destinata alegatorilor imaturi din punct de vedere politic, cei care in general sunt si prezenti la vot pe langa infractorii care sunt interesati sa se mentina la putere.
Subiectele inutile, care nu tin de functia prezidentiala, abordate la dezbatere au fost urmatoarele:
1. Secţiile de vot din afara granițelor României. Aceasta este o problema a actualului guvern. Presedintele nu poate mari sau micsora numarul sectiilor de vot.
2. Povesti pe tema votului din strainatate. De asta trebuie sa votam un candidat? Pe acela care ne spune povesti mai interesante despre votul din strainatate?
3. Pe banii cui a fost Ponta in campanie in strainatate. Nu e treaba viitorului presedinte si nu e relevant pentru functia prezidentiala. Daca s-a facut o ilegalitate, se ocupa institutiile care au atributii in constatarea si penalizarea ilegalitatilor, in masura in care au chef sa faca acest lucru. Daca nu e nimic ilegal, cu atat mai irelevanta e problema.
4. Haosul de la vot in primul tur in strainatate. E ceva care s-a petrecut si nu se mai poate schimba. Nu este problema presedintelui. Mai degraba este problema candidatului dezavantajat Ponta. Este relevant din punct de vedere a manipularii votului in strainatate, dar nu transforma automat celalalt candidat intr-un monument de competenta si intr-un presedinte perfect.
5. Povesti despre Cernauti si Chisinau. Se spune ca viitorul presedinte trebuie sa se ocupe si de romanii de acolo. Pana atunci, trebuie amintit ca in Moldova si in Ucraina se intra cu pasaportul, nu cu buletinul!
Statele in care cetatenii romani pot intra cu buletinul (cartea de identitate) sunt urmatoarele: Albania, Andorra, Austria, Belgia, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croaţia, Danemarca, Elveţia, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Islanda, Italia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Marea Britanie, Monaco, Muntenegru*, Norvegia*, Olanda, Polonia, Portugalia, Serbia*, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia şi Ungaria.
* Muntenegru. În scop turistic, cetăţenii români pot intra în Muntenegru pe baza cărţii de identitate valabile pentru o perioadă de 30 de zile.
* Norvegia. Dacă durata şederii depăşeşte 90 de zile este necesară înregistrarea la autorităţile norvegiene de poliţie. Cetăţenii români pot călători în Norvegia cu următoarele documente:
A. Paşaportul românesc valabil;
B. Cartea de identitate românească valabilă, emisă după anul 2009, în care este specificată cetăţenia română.
Cărţile de identitate româneşti emise înainte de anul 2009 nu sunt recunoscute ca documente de călătorie în Norvegia.
* Serbia. Cetăţenii români pot călători în Republica Serbia în baza cărţii de identitate valabile pentru o perioadă de şedere de maximum 30 de zile.
Informatiile despre regimul de calatorie al romanilor in strainatate au fost preluate de pe sursa: http://www.mae.ro/sites/default/files/file/pdf/formulare-consulare/Vize/2014.10.06_tabel_regim_vize_cetatenii_romani.pdf.
Deci, statul roman nu a facut nimic pentru ca romanii din Romania sa poata circula in Moldova si Ucraina pe baza cartii de identitate! Asa ca nu stiu ce ar putea face viitorul presedinte pentru romanii din Moldova si Ucraina. Cel mult sa-i duca cu vorba pentru a obtine voturi.
6. Polemica despre numarul exact de romani din Italia. Irelevant. Candidatii parca participau la "Vrei sa fii milionar"... Asta te face un bun presedinte, sa stii exact cati romani sunt in Italia?
7. Votul electronic. Este o problema a guvernului, nu a presedintelui.
8. Ponta a spus ca Iohannis va taia pensiile. Subiectul in sine este un non sens. Presedintele nu taie si nici nu mareste pensii.
9. Despre valoarea pensiei soacrei lui Iohannis si despre numarul de pensionari din Romania. Alte subiecte irelevante. De asta ar trebui sa votez un presedinte, pentru ca stie ce pensie are soacra lui Iohannis si ca in Romania sunt 5.300.000 pensionari? Poate ar fi bine sa se editeze inainte de alegeri "Manualul bunului presedinte", cu toate tampeniile si numerele evocate la aceasta dezbatere. Se pun apoi cat mai multi candidati pe invatat si se prezinta la examen :))
10. Despre falsurile prin omisiune din declaratia de avere ale lui Ponta si despre traficul de copii al lui Iohannis. Din nou, daca aceste lucruri ar fi adevarate despre unul sau celalalt, asta nu inseamna ca Ponta sau Iohannis ar deveni automat candidatul perfect si presedintele perfect.
11. Taxe si impozite, evaziunea fiscala din TVA. Din nou, acestea nu sunt problemele presedintelui. Guvernul stabileste taxele si impozitele, guvernul, prin institutiile din subordine, combate evaziunea fiscala.
12. Buget, recesiune tehnica, deficit, inflatie. Alte teme pe langa subiect. Sigur, teme deschise pentru ca Ponta e prim ministru, deci pentru a fi minimalizat in postura de candidat la functia de presedinte.
13. Rosia Montana. Nu este o problema a presedintelui.
Am evidentiat aceste teme false dupa ce am parcurs textul dezbaterii, prezentat de sursa http://www.antena3.ro/politica/live-text-si-video-dezbatere-electorala-victor-ponta-klaus-iohannis-273301.html.
Dincolo de ireleventa subiectelor amintesc ca la televizor se arunca doar vorbe care nu au avut apoi nicio acoperire reala in fapte.
La 25 de ani de la victoria Revolutiei Infractorilor, este evident ca Romania este o tara in care cetatenii sunt jefuiti sistematic de catre autoritatile centrale si locale corupte, a caror singura grija reala este devalizarea bugetelor, a banilor publici.
Dupa parerea mea, Ponta va castiga alegerile. Chiar daca, printr-o minune, Ponta ar vrea sa fie ca presedinte ceea ce se lauda la televizor, tot nu este de competenta presedintelui controlul autoritatilor centrale si locale.
Asa ca singura care castiga de fapt aceste alegeri este mafia politico-economica, care va ramane la putere indiferent daca presedintele Romaniei se va numi Ponta sau Iohannis. Iar poporul roman a pierdut deja aceste alegeri si va incepe sa simta acest lucru in viitorul foarte apropiat, cand se va trece la decontarea acestei campanii electorale.
Inchei exact asa cum am inceput:
Sistemul politico-economic mafiot romanesc postdecembrist a fost gandit pentru a se putea jefui cat mai legal populatia: rezultatul muncii oamenilor este majoritar (peste 60%!) confiscat sub forma de taxe si suprataxe, TVA 24%, impozite; pentru ca apoi autoritatile centrale si locale sa inventeze achizitii publice supraevaluate, contracte paguboase, lucrari publice inutile, lucrari publice fictive (autostrazi fictive), cheltuieli fictive, cheltuieli discretionare si cheltuieli ineficiente!
Acest sistem politico-economic mafiot romanesc postdecembrist nu poate fi schimbat de un presedinte, indiferent daca se numeste Ponta sau Iohannis. Sistemul politico-economic mafiot romanesc postdecembrist va exista in continuare, pentru ca traim intr-o tara majoritar mafiotizata.
Un presedinte, chiar de buna credinta, este prea mic in fata unor armate uriase de infractori ai banilor publici!
In plus, poporul roman este, din pacate pentru el, prea mic si prea de nimic ca sa denunte aceasta ticalosie evidenta: mafia politico-economica romaneasca postdecembrista!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu