Tocmai a fost condamnat Alexandru Visinescu la 20 de ani de inchisoare pentru crime impotriva umanitatii. Nu stiu cum s-au probat faptele in justitie in alt mod decat pe baza declaratiilor unor martori, dar procurorii sustin ca "Decesul detinutilor survenea, astfel, în urma unui proces lent, dar eficace, prin care acestia erau torturati fizic si psihic".
In schimb, crimele economice (in special cele cu bani publici) infaptuite in Romania impotriva umanitatii si tortionarii economici (in special cei ai banilor publici) nu fac obiectul niciunei incadrari juridice in Codul Penal, desi in acest fel decesul persoanelor teoretic libere (practic prizoniere din punct de vedere economic) survine in urma unui proces lent, dar eficace, prin care simplii cetatenii sunt torturati fizic si psihic din cauza lipsurilor economice majore (imposibilitatea de a-si achizitiona produse alimentare de baza si de a-si permite incalzirea decenta a locuintelor).
Schema este simpla: functionari publici de rang inalt au putere si influenta datorita functiilor, datorita dreptului de a distribui bani publici in mod discretionar, datorita relatiilor. Puterea si influenta nu sunt folosite in interesul cetatenilor, ci in interes pur personal, contra cost. Banii publici sunt distribuiti celor care sunt de acord sa plateasca spagi si comisioane unicilor distribuitori autorizati de bani publici.
Nu are importanta ca astfel se creaza gauri uriase in buget, care, dupa cum s-a vazut, au avut drept consecinta prabusirea nivelului de trai (oricum penibil) al populatiei in urma taierilor de venituri si al majorarii taxelor. Nu are importanta ca s-au facut credite externe de miliarde de euro pe care tot populatia nevinovata urmeaza sa le achite.
Important este sa le mearga bine tortionarilor banilor publici, indiferent de ce li se intampla "prostimii" si tarii in general.
Iar tortionarilor banilor publici le merge foarte bine, din moment ce justitia este doar mimata in Romania. Justitia este mimata in Romania din urmatoarele motive:
1. Legea nu incrimineaza genocidul economico-social;
2. Legea nu pedepseste infractorii pe masura gravitatii faptelor; in fapt legea favorizeaza infractorii;
3. Foarte multi angajati ai Ministerului Public si ai Ministerului Justitiei sunt mana in mana cu infractorii. Datorita acestui fapt, politisti, procurori si judecatori obstructioneaza justitia potrivit competentelor pe care le au, folosite in interesul infractorilor. Politistii si procurorii ignora sau distrug probe, tergiverseaza anchete sau conduc anchete intr-un mod subiectiv, in favoarea infractorilor; judecatorii amana pronuntarea sentintelor sau dau sentinte ridicole, tot in favoarea infractorilor.
4. Chiar daca ajung sa fie condamnati, infractorii banilor publici ajung sa beneficieze de reduceri uriase ale pedepselor daca scriu carti-fantoma care nu ajung niciodata la publicul larg.
Asa ca, odata lansata invitatia la luare de spagi, furt si risipa de bani publici, sistemul se pune in miscare si "performeaza". Cel mai adesea, angajatii autoritatilor centrale si locale sunt "dezvoltatori" imobiliari. "Operele" imobiliare, de cele mai multe ori inutile si de calitate indoielnica, sunt foarte costisitoare. Dar banii fiind publici, "dezvoltatorul" nu da de la el, astfel incat poate da fara numar, cu conditia sa-ai ia partea.
In mod concret, ultimii "profesori" de democratie infractionala sunt Gabriel Berca (fost ministru al Afacerilor Interne, senator, presedinte al PDL Bacau si consilier prezidential!), Mihai Banu (deputat) si Nicolae Iotcu (presedintele Consiliului Judetean Arad).
Pe scurt, Gabriel Berca, in complicitate cu Mihai Banu, au primit 270.000 de euro de la un "om de afaceri" pentru a interveni la guvern sa se aloce fonduri catre o primarie din judetul Bacau, iar aceasta sa faca plati pentru lucrari de constructii de "interes" public realizate de firma "omului de afaceri". Gabriel Berca a primit o parte din bani pe vremea cand era ministru al Afacerilor Interne. Va dati seama ce tragedie ar fi daca s-ar aproba noul Cod Fiscal si s-ar reduce taxele? Cum ar ramane "saracii" infractori ai banilor publici fara spagi?
Conform sursei http://www.mai.gov.ro/index01_1.html, Ministerul Afacerilor Interne are ca atributii, printre altele:
"Organizeaza si desfasoara, prin structuri specializate, potrivit competentei, activitati pentru prevenirea si combaterea terorismului, a criminalitatii organizate, a traficului si consumului ilicit de droguri, a traficului de persoane, a migratiei ilegale, a criminalitatii informatice, precum si a altor fenomene infractionale si fapte antisociale.".
Cu un astfel de ministru al Afacerilor Interne, de teapa lui Gabriel Berca, e clar cum s-au prevenit si combatut fenomenele infractionale si faptele antisociale: fiecare angajat al MAI era (ca si acum) liber sa ia spagi potrivit competentelor (in trafic, de la violatori, de la asasini, de la infractori economici si asa mai departe) si lipsei de bun simt. Chiar daca printre angajatii MAI exista oameni de bun simt, tot exista foarte multi violatori, asasini si criminali economici in libertate.
De remarcat ca Berca si Banu au incasat acele spagi intre 2010 si 2012, adica in plina "austeritate"!
Din moment ce Berca si Banu au fost acuzati doar de aceasta fapta, rezulta ori ca sunt la prima abatere, ori ca procurorii nu se agita sa descopere mai mult (probabil ca alti posibili denuntatori si-au primit banii la timp in schimbul spagilor si totul este in regula).
Din acest ultim caz, in care toata lumea este multumita (mai putin simplii cetateni) pentru ca spagile si platile s-au facut la timp, rezulta ca poate exista situatia in care coruptul si spaguitorul se pot asocia si factura o lucrare publica de 10.000 de euro cu 1 milion de euro (de exemplu). Din moment ce spaguitorul este multumit si nu se transforma in denuntator, atunci pentru justitia romana nu exista nici cazul de coruptie, nici cheltuirea iresponsabila a banilor publici! Evident, puterea mafiota din Romania nu are nici un interes sa-si bata capul cu asa ceva.
Astfel incat opinia publica a aflat recent ca Nicolae Iotcu (presedintele Consiliului Judetean Arad) este si el un simplu dezvoltator imobiliar spagar. Probabil ca este si el la prima abatere. Concret, conform sursei http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Justitie/Presedintele+CJ+Arad+NICOLAE+IOTCU+RETINERE,
"Înca un presedinte de Consiliu Judetean intra pe mâna procurorilor anticoruptie. Nicolae Iotcu, seful Consiliului Judetean Arad, a fost retinut vineri seara de procurorii DNA din Timisoara. El fusese prins în cursul zilei în flagrant delict în timp ce primea 10.000 de euro mita de la un om de afaceri. Este doar o parte din suma care i-ar fi revenit presedintelui de Consiliu, spun anchetatorii, dupa ce institutia pe care o conduce a acordat un contract de 1,6 milioane de euro pentru dotarea Spitalului Judetean din Arad. Procurorii spun ca Nicolae Iotcu ar fi primit, pe 22 iulie, printr-un intermediar, 35.000 de lei. În luna august, ar fi urmat sa primeasca înca 20.000 de euro.".
In total, Nicolae Iotcu urma sa primeasca 40.000 de euro pentru aceasta "lucrare". In plus,
"Pâna sa devina seful Consiliului Judetean Arad, Nicolae Iotcu a fost senator PDL, în perioada 2004-2008.".
E clar ca este minunat este sa fii distribuitor de bani publici: faci parte altora, iar ei iti fac partea tie.
Daca la un moment dat apare "criza" si gaurile prin buget, nu-i problema: se introduce sclavagismul legalizat pentru simplii cetateni prin luarea de "masuri dure dar necesare" (se taie venituri si se majoreaza taxe); se acceseaza credite externe. Adica in final, conform schemei financiare si legislatiei ticaloase, târâturile de la putere raman cu banii, iar populatia ramane cu banii luati.
Sigur ca ar fi prea mult, ar fi un conflict de "interese" sa pretindem "alesilor" sa incadreze spagarii statului la crime economice impotriva umanitatii si la genocid economico-social, chiar daca gaurile de la buget se traduc ulterior prin imprumuturi externe de zeci de miliarde de euro de la FMI, CE si altii. Alti deputati si senatori care inca sunt "negustori cinstiti", adica inca nu au fost prinsi si isi pot exercita in continuare mandatul, nu ar propune si vota niciodata legi in care marii criminali economici cu functii in stat sa fie numiti tortionari economici.
In ciuda acestei situatii, cer introducerea in legislatie a infractiunii de genocid economico-social si a unor pedepse care sa descurajeze astfel de infractiuni.
Intre timp, bine ca l-a prins justitia mafiota pe Visinescu la mai bine de 50 de ani de la comiterea faptelor! Asa poate sa trambiteze propagandistic ca functioneaza, desi coruptia generalizata actuala se petrece chiar sub nasul ei.
Ca un fapt asa zis divers, statul comunist a inchis in anii '50 o gramada de fosti functionari publici din perioada interbelica. Propaganda actuala ni-i prezinta ca pe niste victime. Dar daca stam sa ne gandim putin, coruptia si abuzurile functionau din plin in acele vremuri interbelice, slabind din plin statul roman. In final, Romania s-a ales cu mari si ireparabile amputari teritoriale in 1940, cand, evident, comunistii nu erau la putere, ci capitalistii "democrati". Cine si cum a raspuns pentru aceste amputari teritoriale? A fost judecat cineva pentru asa ceva?
Stiu ca Ion Antonescu a fost judecat si condamnat pentru crime de razboi, pentru razboiul dus impotriva rusilor. Amputarile teritoriale suferite de Romania au avut oricum loc inainte de venirea lui Ion Antonescu la putere. Deci, cine este vinovat din punct de vedere juridic pentru amputarile teritoriale suferite de Romania la inceputul anilor '40? Justitia disfunctionala, politizata, mafiota si criminala a Romaniei nu a oferit nici dupa 75 de ani un raspuns! Nici macar nu a incriminat oficial pe cineva!!!
Probabil ca faptele lui Visinescu erau mult prea grave si nu au mai lasat pe nimeni din justitie sa se ocupe si de "minorele" amputari teritoriale...
Probabil ca amputarile teritoriale suferite de Romania in 1940 reprezinta doar o mica tradare nationala, de care nu trebuie sa raspunda nimeni!
Probabil ca tot faptele lui Visinescu sunt mult mai grave decat coruptia generalizata si la vedere din Romania contemporana, dintre anii 1990 si 2015. Oricum, sentinta impotriva lui Visinescu nu este definitiva si poate fi atacata cu recurs. Deci justitia nu va avea in continuare timp nici de combaterea eficienta a coruptiei generalizate, nici de condamnarea vinovatilor de marile amputari teritoriale suferite de Romania in 1940!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu