Problemele financiare ale Greciei sunt, la fel ca orice situatie politico-economica delicata, un prilej de utilizare masiva a minciunii si manipularii. Cateva exemple concrete:
1. Se afirma in mod fals ca daca electoratul grec spune "NU" la referendumul de duminica (implicit propunerulor de austeritate), 05.Iulie.2015, atunci asta inseamna automat iesirea Greciei din zona euro.
2. Se afirma ca intrebarea de la referendum este confuza si manipulatoare. Intrebarea este: "Ar trebui ca acordul formulat de Comisia Europeana, Banca Centrala Europeana si Fondul Monetar International catre Eurogrup, pe 25 iunie, format din doua parti care contin o singura propunere, sa fie acceptat? Primul document se intituleaza 'Reforme pentru finalizarea programului actual si dupa', iar al doilea 'Analiza preliminara a sustenabilitatii datoriei'". Dar pe scurt toata lumea stie ca trebuie spus da sau nu austeritatii.
Nu cred ca acest referendum este mai manipulator decat referendumul pentru validarea Constitutiei Romaniei, care ea insasi este plina de manipulare. Cea mai grava: nu exista sanctiuni penale pentru incalcarea prevederilor Constitutiei Romaniei. De exemplu, incalcarea articolului 47, referitor la obligativitatea statului de a lua masuri pentru un trai decent al cetatenilor, nu are consecinte juridice pentru cei de la putere! Nimeni nu este obligat sa faca nimic atat timp cat nu este penalizat in cazul in care nu isi indeplineste obligatiile, deci "obligativitatea" respectarii Constitutiei Romaniei inseamna doar minciuna si manipulare.
3. Autoritatile grecesti sunt acuzate de partinire pentru ca au pus pe buletinul de vot de la referendumul prima varianta de raspuns "NU" si a doua "DA". Se dau si alte exemple de referendumuri cu formulari care nu ar respecta asa zise reguli de fair-play (sursa: http://www.ziare.com/europa/grecia/referendum-istoric-in-grecia-intrebarea-pusa-votantilor-e-complicata-confuza-manipulatoare-asa-a-castigat-si-hitler-1370934). Cred ca in fapt se recunoaste ca in anul 2015 educatia majoritatii cetatenilor este precara si superficiala, ca educatia la nivel mondial este falimentara si ca "educatia" in general a ajuns sa insemne indobitocire in vederea acceptarii deliberate a statutului de sclav de catre cei "educati".
3. Jean-Claude Juncker, presedintele Comisiei Europene, a cerut grecilor dupa un discurs cinic si plictisitor sa spuna "DA" la referendum, adica sa fie practic de acord cu austeritatea propusa de triada CE, FMI si BCE.
Toti "expertii in economie" si "specialistii" spun ca redresarea Greciei nu poate avea loc fara austeritate! Numai ca exact expertii si specialistii lu' Peste, in parterneriat cu mafia politico-economica din Grecia au facut ca aceasta tara cu o populatie de circa 11.000.000 de locuitori sa acumuleze o datorie de 240 de miliarde de euro!
Ticalosia financiara internationala, bazata pe speculatii financiare globale in interes personal si in dauna popoarelor pe arii geografice extinse a creat cadrul juridic (un adevarat paradis juridic) pentru ca datoriile unor tari sa fie ascunse prin acordarea unor altor credite, pana la supraindatorarea nesustenabila a unor state ca Grecia, Italia si altele.
Faptul ca statul elen s-a indatorat cu 240 de miliarde de euro (240.000.000.000 euro!) nu inseamna, de exemplu, ca fiecare familie greceasca alcatuita din tata, mama si doi copii (adica patru persoane) a primit circa 80.000 de euro. Nu inseamna nici ca poporul grec si-a cheltuit banii imprumutati de catre stat pe bautura si femei (sau pe bautura si barbati, desi manelele nu vorbesc niciodata despre asa ceva).
Banii au fost imprumutati de stat cu gandul de a fi cheltuiti tot de catre stat intr-o maniera iresponsabila si partinitoare, pentru a putea fi insusiti de cateva buzunare private si privilegiate!
4. In presa s-a tot vorbit de "ajutoare" financiare acordate Greciei, lasandu-se impresia ca ar fi vorba de bani dati de pomana. Dar de fapt este vorba de alte imprumuturi si de rostogolirea creditelor.
5. Nu inteleg de ce s-au limitat in Grecia retragerile de numerar de la banci la 60 de euro pe zi si de ce s-au inchis bancile din Grecia pana pe 07.Iulie.2015. De ce dintr-o data cetatenii greci nu pot dispune de propria avere? Adica banii se tin in banci pentru a putea fi confiscati daca este cazul, dupa bunul plac al autoritatilor?
6. O imensa campanie mediatica interna si internationala care anunta falimentul iminent al Greciei pentru azi, 01.Iulie.2015. Acum, la expirarea termenului de plata a transei datoriei externe catre creditori, desi transa nu s-a platit, la televiziunile romanesti se vorbeste in dimineata zilei de azi, 01.Iulie.2015, despre Mihai Razvan Ungureanu, despre iluzorii alegeri anticipate in Romania si despre orice altceva, numai despre falimentul Greciei nu.
7. Opozitia din Grecia acuza guvernul elen ca se pregateste pe ascuns sa revina la drahma. Guvernul elen dezminte acest lucru. Cine minte si cine spune adevarul este greu de zis.
8. Campania de manipulare internationala afirma in mod tendentios ca grecii sunt lenesi, ca au 14 salarii si ca au doua ore pauza de masa. Dar nimeni nu spune nimic despre faptul ca escrocii internationali si autoritatile centrale si locale "muncesc" maxim o saptamana pentru a indatora (din pix!) toate popoarele lumii si mint apoi tot anul (sau intregi decenii si secole!) cu privire la situatia economica! Nimeni nu spune nimic despre faptul ca escrocii internationali si autoritatile centrale si locale detin (fiecare dupa puterile cu care le era investit... pixul!) depozite finaciare uriase, "colectii" de case, terenuri, masini, iahturi, avioane private, bijuterii, tablouri si asa mai departe (are si Romania astfel de "modele"!)! Are cineva imprezia ca toti acesti infractori ai banilor publici au muncit 25 de ore pe zi si 8 zile din 7? In zilele noastre doar masinile si sclavii mai muncesc pana la autodistrugere!
Si acum sa citam de pe sursa https://ro.wikipedia.org/wiki/Grecia#Criza_datoriilor_suverane_.282010.E2.80.93.29 modul fraudulos (macar in termeni morali) in care s-a escaladat datoria externa a Greciei:
"Până la sfârșitul lui 2009, ca urmare a unei combinații de factori locali și internaționali, economia Greciei s-a confruntat cu cea mai severă criză a ei de la restaurarea democrației în 1974, guvernul grec revizuindu-și deficitul bugetar de la 6% la 12,7% din produsul intern brut (PIB).
La începutul lui 2010, s-a aflat că, prin asistența din partea Goldman Sachs, JPMorgan Chase și a numeroase alte bănci, s-au dezvoltat produse financiare care permiteau guvernelor Greciei, Italiei și ale altor țări europene să-și ascundă datoriile. Zeci de acorduri similare s-au efectuat în toată Europa, prin acestea băncile furnizând bani în avans în schimbul unor plăți viitoare de către guvernele implicate; la rândul lor, riscurile financiare ale țărilor implicate erau ținute în afara registrelor. Conform Der Spiegel, creditele acordate guvernelor europene erau deghizate în „schimburi” și astfel nu mai erau înregistrate ca datorii. Cum Eurostat ignora la vremea aceea statisticile legate de produse financiare derivate, un dealer german de astfel de produse comentase pentru Der Spiegel că „regulile de la Maastricht pot fi ocolite pe căi relativ legale prin schimburi” și că „în anii anteriori, Italia folosise un truc similar pentru a-și masca datoria reală cu ajutorul unei alte bănci americane”. Aceste condiții permiseseră guvernului grec să cheltuiască mult peste cât își permitea, îndeplinind în același timp țintele de deficit bugetar ale Uniunii Europene. În mai 2010, guvernul grec a revizuit din nou deficitul, estimându-l la 13,6%, al doilea din lume în raport cu PIB-ul, Islanda fiind pe primul loc cu 15,7% și Regatul Unit pe al treilea cu 12,6%. În ce privește datoria publică, previziunile erau că ar putea ajunge la 120% din PIB în 2010.
Ca urmare, a avut loc o criză de încredere internațională în capacitatea Greciei de a-și plăti datoria suverană. Pentru a evita încetarea de plăți, în mai 2010 celelalte țări ale zonei Euro, împreună cu FMI, au oferit un pachet de salvare ce implica acordarea Greciei a unui credit de 45 de miliarde de euro imediat, împreună cu alte credite totalizând 110 miliarde de euro. Pentru a asigura finanțarea, Grecia era obligată să adopte măsuri dure de austeritate pentru a-și aduce deficitul sub control.
La 15 noiembrie 2010, Eurostat a revizuit cifrele pentru datoria publică a Greciei, după o misiune metodologică la Atena în contextul procedurii de deficit excesiv, și a estimat deficitul bugetar al Greciei pe 2009 la 15,4% din PIB și datoria publică la 126,8% din PIB, cel mai mare din toate statele membre ale UE.
În 2011, s-a constatat că pachetul de salvare nu era suficient și în 2012 s-a acceptat un nou pachet de 130 de miliarde de euro, acordat cu condiții stricte, între care o reformă financiară și alte măsuri de austeritate. Ca parte a înțelegerii, Grecia urma să reducă cu 53% povara taxelor asupra creditorilor privați și toate profiturile realizate de băncile centrale din zona euro pe datoria grecească urmau să fie repatriate în Grecia. O echipă de monitorizare a fost instituită la Atena pentru a asigura că reformele acceptate sunt puse în practică, iar valoarea ratelor de datorie pe trei luni a fost blocată într-un cont special.".
In concluzie, datoriile Greciei s-au acumulat printr-o conspiratie a mafiei politico-economice internationale, aplicandu-se urmatoarele principii (printre altele):
A. Crearea de mecanisme financiare de creditare anticipata numite "schimburi" care finantau si mascau vechile datorii.
B. Raportarea de statistici financiare false de catre guvernul elen.
C. Revizuirea treptata a statisticilor in sensul agravarii deficitului bugetar si datoriei publice pe masura ce statul elen s-a supraindatorat.
D. Inexistenta unei legislatii care sa cuprinda criterii de eficienta si profitabilitate legate de cheltuirea banilor publici.
E. Inexistenta unei legislatii care sa cuprinda mecanisme de urmarire a indeplinirii criteriilor de eficienta si profitabilitate a cheltuirii banilor publici.
F. Inexistenta unei legislatii care sa prevada raspunderi nominale, proceduri rapide si pedepse imediate pentru cheltuirea ineficienta, iresponsabila si frauduloasa a banilor publici.
G. Inexistenta unei legislatii care sa prevada modalitati de prevenire a cheltuirii ineficiente, iresponsabile si frauduloase a banilor publici.
H. Inexistenta unei legislatii care sa prevada modalitati prin care sa nu se poata crea prejudicii financiare majore si risipirea masiva a banilor publici.
I. Inexistenta unei legislatii care sa prevada recuperarea rapida a prejudiciilor financiare create de ordonatorii de credite incompetenti sau corupti ai statului.
Multe din situatiile de mai sus se regasesc si in Romania. La noi finantarea deficitului si hotiei banilor publici se face in plus pe seama salarizarii mizerabile a cetatenilor. Cetatenii accepta orice in virtutea inertiei. Nimeni nu este preocupat de schimbare in bine, de echitate si de intrarea in normalitate. Puterea inseamna peste tot in lume accesul discretionar la principalele resurse: munca si banii cetatenilor!
In legatura cu Grecia si cu datoriile ei se poate revedea articolul "Grecia, victoria stangii radicale, datoria externa si Romania", de pe sursa:
http://lmar2010.blogspot.ro/2015/01/grecia-victoria-stangii-radicale.html.
Despre austeritate pentru popor si opulenta pentru marii infractori se poate revedea articolul "Austeritate pentru cetatean, opulenta si risipa de bani publici pentru infractorii de la putere", de pe sursa: http://lmar2010.blogspot.ro/2011/06/austeritate-pentru-cetatean-opulenta-si.html.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu