Motto:
„Poate greși cineva un preț de achiziție cu 800%?”
(sursa: http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/kovesi-in-romania-multa-lume-declara-ca-sustine-lupta-anticoruptie-675310).
Practic, lupta imporiva coruptiei incepe de la lupta pentru favorizarea cu succes a coruptiei, materializata in cuvintele memorabile ale Laurei Codruta Kovesi, citate mai sus. Nu ca doamna Kovesi ar fi inventat apa calda, dar intotdeauna este foarte bine atunci cand un inalt functionar al statului nominalizeaza o astfel de realitate.
Oare ce tara normala accepta din start o astfel de situatie si o risipa atat de crancena si de aberanta a banilor publici? Se duce cineva la cumparaturi si plateste de bunavoie si din banii proprii de 8 ori pretul unei paini?!
Intr-o lume normala o astfel de situatie ar trebui sa nu existe din start. Dar in Romania, coruptia (mai ales coruptia la varf) este o situatie sistemica, un scop in sine al functionarului statului mafiot totalitar.
In Romania postdecembrista nimeni nu a ajuns in functii inalte si in functii de ordonator de credit (cu putere discretionara fata de banii publici) fara un scop precis de a devaliza banii publici si de a-si insusi pentru sine si pentru grupul de interese pe care-l reprezinta o felie cat mai consistenta (uneori aberant de consistenta) din banii publici.
Iata informatiile relevante oferite de doamna Kovesi in privinta favorizarii coruptiei:
1. Achizitiile publice sunt supraevaluate cu procente intre 50% si 800%!!!
2. Statul mafiot totalitar, mare dezvoltator imobiliar, plateste de obicei dublu fata de pretul normal al "investitiei"!
3. La retrocedari ilegale statul mafiot totalitar a platit chiar si de 10 ori pretul real!!!
4. La contractele din sistemul de sanatate achizitiile au pretul umflat cu 10-20%! Doamna Kovesi a vorbit chiar de spolierea resurselor din sanatate!
Sa reamintim ca un oficial bulgar afirma ca in Bulgaria autostrazile (nefictive si nedemolabile) costa per kilometru de cateva ori mai putin decat in Romania, desi conditiile de realizare a autostrazilor sunt similare!
Sa reamintim ca nu s-au mentionat cantitativ fraudele la achizitii publice din domeniul IT.
Sa reamintim ca orice primar de comuna cauta sa "reabiliteze" sau sa "construiasca" orice, astfel incat sa poata emite si umfla facturi decontate cu bani publici.
Armatele de infractori de la stat au un singur gand: fraudarea masiva a banilor publici. In aceste conditii, este imposibil ca DNA sau Ministerul Public in general sa poata instrumenta toate aceste cazuri de coruptie sau de frauda. Adica majoritatea scapa din lipsa de timp si posibilitati fizice de a-i prinde pe toti.
In aceste conditii, normal mi s-ar parea, daca ar exista buna credinta, ca statul, prin toti reprezentantii sai, sa se intrebe de ce a fost si este inca posibil asa ceva, adica achizitii publice crancen supraevaluate?
Pana sa se intrebe unii daca DNA face anchete politice sau daca binomul vrea sa distruga pe unul sau pe altul, toti parlamentarii ar fi trebuit sa legifereze astfel incat achizitiile publice la preturi supraevaluate sa nu poata exista.
Exista semne de circulatie care informeaza ca viteza maxima pe un tronson de drum este de 30 sau 50 sau 90 de kilometri pe ora. Exista o legislatie rutiera care spune ca nu se poate depasi viteza legala. Tot asa ar trebui sa existe o lege care sa spuna ca preturile achizitiilor publice nu pot depasi preturile de pe piata libera, iar cine aproba astfel de depasiri este instantaneu inculpat si condamnat, la fel ca atunci cand radarul constata depasirea vitezei legale admise.
Doamna Kovesi a aratat ca a inteles foarte bine mecanismele coruptiei sistemice ca "industrie" de stat mafiot. Doaman Kovesi a aratat ca a inteles si limitele institutiei pe care o conduce (conform sursei citate in Motto):
"Rezultatele noastre demonstrează că, în lipsa unor măsuri clare de prevenire, corupția în instituțiile publice s-a manifestat prin aceleași acțiuni repetitive.";
"Dacă celelalte instituții ale statului nu schimbă unele proceduri, nu introduc mecanisme de prevenire și control atunci cetățenii vor fi în continuare afectați de corupție”.
Altfel spus, performantele la DNA sunt din start limitate atunci cand in mod sistemic se intampla urmatoarele fenomene de coruptie:
1. Se dau bani pentru atribuirea de contracte si pentru platile prevazute in contracte;
2. Se fac caiete de sarcini cu dedicatie, favorizandu-se diverse firme;
3. Se fac plati pentru lucrari fictive;
4. Se platesc bunuri si servicii la preturi supraevaluate;
5. Se fac achizitii de bunuri si servicii inutile;
6. Se fac achizitii de bunuri si servicii nefunctionale sau care functioneaza defectuos.
Eficienta statului si a achizitiilor publice nu sunt reglementate legal, achizitiile publice nu sunt transparente, majoritatea contractelor si afacerilor statului s-au dovedit paguboase sau voit paguboase sau voit crancen paguboase (de exemplu autostrada "Bechtel", afacerea "Microsoft" si retrocedarile ilegale).
Practic, statul mafiot totalitar roman a fabricat pe banda rulanta mari infractori economici, dupa care se asteapta minuni de la Laura Codruta Kovesi si de la DNA pentru a-i prinde pe toti.
Privind lucrurile la o scara extinsa si globala, indiferent cat de ciudat ar suna, coruptia a fost generata in mod democratic prin insasi vointa poporului roman.
Societatea (poporul) si-a ales reprezentantii responsabili cu legiferarea (senatori si deputati), iar senatorii si deputatii au legiferat mecanisme de furt masiv al banilor publici. Pe scurt, senatorii si deputatii au favorizat infractorii si furtul masiv al banilor publici.
Exemplele concrete de coruptie si de devalizare masiva a banilor publici sunt simple consecinte ale acestor mecanisme extrem de bine gandite juridic si perfect puse in practica.
Si acum ne asteptam ca un procuror sa fie eficient avand simultan in lucru 100 de dosare de coruptie! O aritmetica simpla ne arata ca daca un procuror aloca 10 minute pe zi unui dosar, rezulta ca are nevoie de 1.000 de minute pe zi pentru aceasta activitate, adica de peste 16 ore pe zi!!! Cu ce eficienta se poate rezolva un dosar de coruptie daca se lucreaza la el 10 minute pe zi?
In urma acestei evidente, afirm ca din start minim 50 de dosare de coruptie nu au nicio sansa sa fie rezolvate de procurori si ca 50 de corupti vor scapa din start din lipsa efectiva de timp pentru a li se dovedi vinovatia.
Dupa cum vedem, infractorii au fost mai intai favorizati prin lege in scopul comiterii de infractiuni, apoi raman favorizati pentru ca multi dintre ei nu ajung sa fie cercetati penal. Cu atat mai mult, pana sa fie condamnati definitiv, sunt beneficiari cu drepturi depline de pe urma faptelor de coruptie.
In concluzie, coruptia a fost favorizata masiv pana sa existe o lupta impotriva coruptiei.
In mod evident, senatorii si deputatii care au legiferat favorizarea masiva a coruptiei sunt niste tradatori ai Romaniei si ai poporului roman.
Chiar daca poporul roman a fost mintit si manipulat, tot el este raspunzator pentru aducerea la putere a unor astfel de senatori si deputati care au legiferat favorizarea masiva a coruptiei. Oare un popor care se lasa mintit si manipulat din punct de vedere politic mai mult de 10 ani este un popor de dobitoci si de cretini incurabili? Sau minciuna si manipularea se produc indiferent de gradul de inteligenta al cetatenilor, pentru ca nu exista mecanisme juridice de distrugere instantanee a celor care dauneaza grav societatii?
Pana sa se ajunga la vreo represiune politico-mofiot-securista, simplii cetateni au demonstrat ca nu pot propune alti lideri in afara celor proveniti de la organizatiile politice traditionale, generatoare si beneficiare de pe urma coruptiei.
Ne uitam la "protestele" din strada si vedem ca minciuna si manipularea continua. Aceste proteste, indiferent de cine le organizeaza si le plateste, sunt din start ridicole si manipulatoare, pentru ca se bazeaza intotdeauna pe dorinta de a demola, de a da jos si de a instaura haosul si arbitrarul, fara sa existe vreodata dorinta exprimata transparent, direct, liber si concret de a construi. In plus, ar trebui sa existe dorinta de a construi bine, nu mai prost, asa cum s-a intamplat dupa caderea regimului comunist in 1989.
Societatea romaneasca, la fel ca si in alte parti, a demonstrat ca nu are memorie si ca este incapabila sa invete din propriile greseli. In mod evident, societatea romaneasca este incapabila sa-si propuna si sa-si impuna lideri si reprezentanti prin propria vointa liber exprimata, ci este obligata sa accepte lideri si reprezentanti venind de la grupuri de interese.
Societatea este incapabila sa cladeasca programe politico-economice si sa stabileasca obiective simple pornind de la realitati imediate. De exemplu, problema achizitiilor publice la preturi supraevaluate s-ar putea rezolva daca s-ar cere adoptarea unui text de lege simple care sa sune astfel:
"Sunt interzise achizitiile publice supraevaluate, adica achizitiile publice la preturi superioare pietei libere.
Vinovatii de achizitii publice la preturi supraevaluate se pedepsesc astfel: sunt obligati sa plateasca o amenda penala egala cu de 20 de ori valoarea supraevaluarii.
La plata amenzii sunt obligati toti cei implicati in aprobarea achizitiei supraevaluate, de exemplu: ordonatorul de credite (ministru, primar etc), reprezentantul serviciului contabilitate, consilierii.
Dovezile implicarii in achizitia publica supraevaluata sunt documentele semnate de cei implicati in achizitia publica supraevaluata si comparatia cu preturile existente pe piata libera".
Cred ca acesta este fondul problemei in domeniul achizitiilor publice la preturi supraevaluate, n-au decat sa vina expertii in chichite de drept cu completari ale acestui text de lege.
Ce mare lucru sa se constate o anomalie si sa se actioneze instantaneu pentru rezolvarea ei daca exista vointa si buna credinta? Nu ar trebui sa functioneze in acest fel lucrurile in Romania pentru binele tuturor oamenilor onesti?
Altfel, atunci cand s-a dorit sa se faca rau romanilor pe timp de "criza" s-a putut mari instantaneu TVA la 24%! Numai cu binele pare intodeauna mult mai complicat.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu