Catararea de pe Galibier s-a terminat la altitudine mai mare decat varful Moldoveanu!
Astazi, 19.Iulie.2017, Turul Frantei ne-a purtat pe la altitudinea sa maxima: Col du Galibier, la 2642 de metri altitudine.
Pentru comparatie, cel mai inalt varf de munte din Romania, Moldoveanu, se inalta la 2544 de metri altitudine. Deci, un ciclist ridicat in sa pe Galibier priveste Romania de la cel putin 100 de metri inaltime. :)
Stiu ca patriotismul si nationalismul fanatic au inventat zicala "Avem si noi.".
Sigur ca Romania este plina de locuri frumoase, dar daca nu avem ceva, acel ceva se numeste infrastructura. Dupa cum se vede in Turul Frantei, asfaltul exista in intreaga Franta, chiar si la altitudini mai inalte decat cel mai inalt punct din Romania.
La capitolul asfalt Romania este intr-o criza acuta. Liderii politico-economici romani au preferat (si prefera in continuare) sa nu acceseze fonduri europene, in special fondul de coeziune, destinat expres reducerii disparităţilor economice şi sociale şi promovării dezvoltării durabile in statele membre mai putin dezvoltate (sursa: http://ec.europa.eu/regional_policy/ro/funding/cohesion-fund/). Adica, pe baza faptelor, politica antiromaneasca dusa de liderii romani are ca scop mentinerea disparitatilor economice si sociale si promovarea subdezvoltarii durabile in Romania!
Bineinteles ca o tara normala si lipsita de lideri hoti ar fi accesat fondul de coeziune pentru a construi reţele transeuropene moderne de transport, iar din bugetul national s-ar fi putut aloca bani pentru realizarea de drumuri nationale si locale de calitate. Ghinionul romanilor este ca liderii lor nu lucreaza cu bani publici care nu pot fi furati masiv (care nu pot fi "investiti" in proiecte supraevaluate si de calitate execrabila).
Am vazut ca s-a inaugurat un hotel de cinci stele pe litoral, iar Dragnea si Tudose trancaneau cu mai marii din turismul romanesc pe tema falsa a promovarii turismului intern. Pentru o corecta informare, turismul romanesc se depromoveaza vesnic din cauza lipsei infrastructurii. Oricine a intrat cu masina prin vestul Romaniei dorind sa ajunga la Bucuresti stie foarte bine ce bataie de joc il asteapta pe drumurile expirate ale patriei.
Promovarea tip propaganda pacaleste momentan niste fraieri, dar nu-i fidelizeaza niciodata. Cine ia o teapa cu Romania e clar ca nu mai calca pe aici niciodata, decat daca nu cumva este un fan al esecurilor si al turismului scump, plin de riscuri si de proasta calitate.
Revenind la Galibier si la Turul Frantei, nimeni nu a atacat decisiv si nu s-a desprins din grupul favoritilor in clasamentul general. In schimb, din grupul favoritilor, in fiecare etapa este cineva care ramane in urma. Acum a fost randul lui Fabio Aru si a lui Daniel Martin.
Se pare ca Nairo Quintana nu va termina nici in primii 10, dar are scuza reala ca este singurul care a participat la toate cele trei tururi (Italia, Franta, Spania), fiind acum (daca am retinut bine) la al cincilea mare tur consecutiv.
Principalii urmaritori ai lui Froome (ramasi inca in carti) sunt acum Rigoberto Uran si Romain Bardet. Pana acum niciun adversar al lui Froome nu a reusit un atac decisiv, dar nici Froome nu s-a distantat decisiv de adversari.
Cea mai buna strategie in etapele de catarare pare sa fie atacul pe finalul catararii, in masura in care cel care ataca are resurse sa nu se sufoce dupa atac. Diversele atacuri de pe la mijlocul catararilor (date intre cei care conteaza in clasamentul general) nu au avut succes.
Surpriza etapei a fost abandonul lui Kittel, care poate pierde tricoul verde desi a castigat 5 etape in acest Tur al Frantei!
Mai sunt 4 etape de Turul Frantei, sa vedem ce se va intampla in continuare. Timpul curge in favoarea lui Froome, care este teoretic mai bun decat adversarii sai la contratimpul programat in penultima etapa.
miercuri, 19 iulie 2017
Turul Frantei si turismul romanesc
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu