Multe nume importante au parasit deja Turul Frantei 2017, care a fost marcat pana acum de abandonuri importante si de cateva controverse.
Printre numele importante care au parasit Turul Frantei se pot enumera:
Mark Cavendish (Team Dimension Data);
Peter Sagan (BORA-Hansgrohe);
Geraint Thomas (Sky);
Richie Porte (BMC);
Arnaud Demare (FDJ).
Cavendish s-a accidentat dupa un incident controversat in care a fost implicat si Sagan.
Sagan a fost descalificat de organizatori dupa acest incident, in mod nedrept dupa parerea multora. Subscriu la aceasta parere. Sagan a fost tot timpul in fata lui Cavendish. Cotul ridicat ridicat de el a fost vazut de toata lumea, dar intrebarea fundamentala este daca a fost un cot ofensiv sau defensiv. Am cautat cu rabdare alte inregistrari video decat ce am vazut in transmisia directa, dar nu am gasit decat citate derulate cu incetinitorul.
Exista o inregistrare din fata si una de sus. In filmarea de sus se vede ca Sagan a fost tot timpul in fata lui Cavendish. Cei care conduc in grupul sprinterilor, inaintand spre final, se deplaseaza simultan de la stanga la dreapta strazii, obligand-ul si pe Sagan sa se deplaseze spre dreapta. Cavendish, care era in spatele lui Sagan, este si el obligat sa se deplaseze spre dreapta si ajunge intr-o pozitie inchisa, intre Sagan si mainile agitate ale publicului. In filmarea din fata se vede ca Mark Cavendish isi inclina bicicleta spre stanga (fata de sensul de mers), adica spre Sagan, in incercarea de a iesi din unghiul inchis. Numai ca in acea pozitie, la acea viteza si la acea lipsa de spatiu este deja pe cale sa se dezechilibreze. De pe inregistrari nu se vede explicit daca a existat un prim contact intre Cavendish si Sagan, datorat lui Cavendish. Este foarte posibil ca Sagan sa fi fost atins initial de vreo parte a bicicletei lui Cavendish (cel mai probabil de ghidon). In acest caz, Sagan a fost impins spre stanga de Cavendish si a reactionat ridicand cotul si inclinandu-se spre dreapta, neavand o intentie agresiva. Oricum, de pe inregistrari este evident ca Sagan a reactionat numai dupa ce Cavendish si-a inclinat periculos bicicleta catre Sagan.
Daca ne luam dupa criteriile de la motociclism (cine are prim planul are intotdeauna dreptate; cel din spate trebuie sa-l evite pe cel din fata), atunci Sagan nu are nicio vina. Dupa parerea mea, mai degraba Cavendish a avut o conduita agresiva si imprudenta, incercand imposibilul in acel moment.
In concluzie, dupa parerea mea, Sagan a fost eliminat pe nedrept din Turul Frantei. Nu stiu cum functioneaza justitia sportiva si nici nu stiu daca organizatorii au aratat presei o motivatie bazata pe probe atunci cand au decis sa-l elimine pe Sagan.
Pana acum competitia curge in favoarea lui Froome, care s-a detasat de contracandidatii teoretici de pe hartie. Contador este la distanta cea mai mare de Froome, parasind clasamentul general al primilor zece, Quintana este si el la mai bine de doua minute. Daniel Martin a fost implicat in doua cazaturi nefericite (fiind martor si participant fara urmari pentru el la o a treia, cea care a dus la abandonul lui Geraint Thomas) si este in acest moment la 1 minut si 44 de secunde de Froome.
Pana acum, cel mai exploziv si mai spectaculos in lupta cu Froome mi s-a parut Fabio Aru (Astana), care se afla dealtfel pe locul doi in clasamentul general, la doar 18 secunde de lider.
Chiar daca nu a existat o controversa mediatica, pentru mine tot este o controversa faptul ca Aru l-a asteptat pe Froome atunci cand a aflat ca acesta are o problema tehnica. Este obligatoriu si normal asa ceva? Nu de alta, dar la un nivel inalt se speculeaza orice slabiciune a adversarului, inclusiv problemele tehnice.
Aru a sprintat exact in momentul in care Froome ridica mana ca sa semnaleze o problema tehnica. Cu Aru s-au dus in acel moment, printre altii, Richie Porte (BMC) si Daniel Martin (Quick-Step Floors). Dar s-au oprit ca sa-l astepte pe Froome. Urmarea? Pe coborare Porte a cazut si s-a accidentat grav, doborandu-l si pe Daniel Martin. Deci, schimbandu-se premisele, s-a ajuns la alte consecinte. Poate ca daca Froome era indepartat nu ar mai fi existat accidentul lui Porte in care a fost destabilizat si Daniel Martin. Ideea este ca atunci cand Daniel Martin a avut o problema, absolut independenta de el, nimeni nu l-a mai asteptat! De ce nu a functionat acelasi sistem? Pentru ca nu era tricoul galben?
Din aceste motive cred ca atunci cand Froome a avut o problema trebuia imediat atacat.
Dincolo de toate acestea, in etapa a zecea, Marcel Kittel (Quick-Step Floors) si-a trecut in cont o a patra frumoasa victorie la sprint in aceasta editie a Turului Frantei, dovedind ca este de departe cel mai rapid sprinter al momentului.
Turul Frantei mai inseamna si promovarea turistica si economica a tarii. Din imaginile televizate nu prea se vad zone paraginite si nebagate in seama de oameni. Se vad in schimb peisaje minunate, multa verdeata, multa istorie si o inalta calitate a vietii.
marți, 11 iulie 2017
Turul Frantei dupa zece etape
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu