Descoperire "epocala" a Consiliului Concurentei: cica autostrazile din Romania sunt prea scumpe si se construiesc prea incet.
Mai ca imi venea sa zic ca "au descoperit si astia apa calda", dar nu mai departe de azi, 29.August.2013, am pus pe blogul de poze un articol cu "apa calda" care-mi era furnizata tot azi de dimineata. In consecinta, expresia amintita trebuie mentionata cu foarte multa prudenta.
Oricum, Consiliul Concurentei fiind o sursa oficiala, merita sa citez pasaje relevante din raportul preluat de sursa http://www.mediafax.ro/economic/raport-autostrazile-construite-in-romania-de-trei-ori-mai-scumpe-decat-in-tarile-vecine-11277319:
""În cadrul analizei s-a constat o variaţie semnificativă a preţurilor medii pe kilometru de autostradă. Spre exemplu, la zonă de şes, în România preţurile au variat în intervalul 2,68 milioane euro (tronsonul Feteşti- Cernavodă) şi 11,61 milioane euro (varianta de ocolire Piteşti), în Bulgaria între 2 milioane euro (tronsonul Tracia - Nova Zagora – Yambol) şi 2,8 milioane euro (Hemus - Sofia şi Yana), iar în Polonia în intervalul 4,6 milioane euro (Zgorzelec – Krzyżowa) - 12,4 milioane euro (Zgorzelec – Krzyżowa)", se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenţei, care prezintă concluziile unei anchete sectoriale privind piaţa lucrărilor de construcţii de drumuri şi autostrăzi din România.
În România, variaţia preţului mediu pentru un kilometru de autostradă construit în aceeaşi formă de relief este de 45,8%, mai mare faţă de cazul Poloniei (36,4%) şi Bulgariei (14,2%), potrivit sursei citate.
În urma prelucrării datelor şi informaţiilor puse la dispoziţie de CNADNR, analiza arată că în România preţul mediu al unui km de autostradă construit în zona de şes este de 23,3 milioane lei/km, iar cel al unui km de autostradă construit în zona de deal este de 20,8 milioane lei/km, ambele peste nivelul standardelor de cost.
Comparativ cu Bulgaria, preţul mediu/km de autostradă construit în zonă de şes este de aproape trei ori mai mare, potrivit sursei citate."
Dupa care Consiliul Concurentei trage concluzii absolut eronate pe marginea preturilor uriase ale autostrazilor inexistente din Romania, dovedind ca nu intelege sau se preface ca nu intelege nimic din mecanismele financiare ale statului mafiot totalitar roman.
Dar oamenii simpli, care au aflat din relatari anterioare ale presei ca spaga functionarilor corupti in statul mafiot totalitar roman este in general de minim 10%, cu siguranta ca au inteles totul: se umfla pretul, iar banii publici aruncati suplimentar total nejustificat (sau justificat doar de lacomia infractorilor public-privati) se impart conform intelegerilor verbale "aditionale", mult mai secrete decat contractul original si de negasit cu Bechtel-ul.
Eu cred ca iar a subminat Ceasca economia nationala :))
Arhitectură bucureșteană
Acum o oră
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu