miercuri, 5 iulie 2017

Un accident cu un camion militar da o idee pentru spalat legal banii publici

Conform surselor https://www.ziarulargesul.ro/militari-morti-in-accident-rutier-la-dambovicioara-pe-culoarul-rucar-bran/ si https://www.jurnaluldearges.ro/index.php/flux-stiri/actualitate/item/22222-camionul-militar-prabusit-la-dambovicioara-ar-fi-ramas-fara-frane-soferul-a-sarit-din-cabina, un camion militar s-a prabusit intr-o rapa, rezultand morti si raniti.

Soferul, care a sarit din cabina inainte de prabusire, a declarat ca ar fi ramas fara frane.

Cateva dintre persoanele cu functii inalte din statul roman au identificat in acest accident o oportunitate de spalare masiva a banilor publici, sub pretextul inzestrarii armatei romane.

Astfel, conform surselor http://www.ziare.com/stiri/armata/camionul-militar-cazut-in-rapa-era-o-rabla-care-a-ramas-fara-frane-armata-mai-are-vreo-700-asa-1471700 si http://www.mediafax.ro/stirile-zilei/accident-camion-militar-tutuianu-noul-ministru-al-apararii-confirma-vehiculul-era-vechi-mai-sunt-inca-alte-700-asemanatoare-16538293, ministrul Apararii, Adrian Tutuianu, desi nu era convins in prima faza de afirmatiile soferului si dorind sa cunoasca mai intai opinia procurorilor militari, a declarat ca acel camion era foarte vechi, ca astfel de lucruri se intampla si ca mai sunt peste 700 de camioane de acest tip in cadrul armatei romane.

S-a spus ca vechimea camionului este de 30 de ani.

Iohannis s-a bagat si el in seama cu ocazia sedintei CSAT de azi, 05.iulie.2017, si, dupa retragerea planul de înzestrare a Armatei române de pe ordinea de zi (la cererea Ministerului Apararii), a declarat ca accidentul din Arges demonstreaza faptul ca este nevoie de dotari (sursa: http://www.mediafax.ro/politic/csat-planul-inzestrare-armatei-2017-2026-retras-ordinea-zi-presedintele-iohannis-documentul-neglijat-aspect-important-efectivele-mapn-misiuni-externe-2018-au-marite-16556855).

Sunt destul de socat sa aflu ca pare obligatoriu ca un vehicul vechi sa aiba probleme cu franele. In cazul acesta, ar rezulta, de exemplu, ca masinile de colectie mai vechi de 50 de ani nu au frane?

In fapt, nu vechimea vehiculului duce la probleme ale sistemului de franare, ci proasta intretinere a vehiculului.

Conform Codului Rutier (sursa: http://www.codulrutier.ro/codul_rutier_vehicule.php),

"Art.9.
[...]

(4) Pentru a fi mentinute în circulatie, vehiculele înmatriculate se supun inspectiei tehnice periodice.
(5) Inspectia tehnica periodica se efectueaza în statii autorizate, conform legislatiei în vigoare.
(6) Pentru autovehiculele apartinând institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, inspectia tehnica periodica se poate efectua si în statii proprii, autorizate potrivit legii."
.

In plus:

"Art.10. - (1) Este interzisa circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, a celor al caror termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat, precum si a celor neasigurate pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie.".

Deci, daca vehiculul militar nu mai corespundea din punct de vedere tehnic sau ii expirase termenul de valabilitate al inspectiei tehnice periodice, nu avea ce cauta pe drumurile patriei.

Iar daca vehiculul militar avea inspectia tehnica periodica facuta si era considerat corespunzator din punct de vedere tehnic, atunci este chiar o enigma faptul ca ar fi ramas fara frane. Sigur ca ancheta procurorilor militari ar putea demonstra ca franele erau functionale si ca poate soferul a abordat o serpentina cu viteza excesiva, sarind dealtfel din camion pentru a-si salva viata.

Dar, se pare ca pentru ministrul Apararii, Adrian Tutuianu, a fost mai simplu sa spuna ca Ministerul Apararii are peste 700 de vehicule vechi, care se afla intr-o stare tehnica deplorabila si, implicit, circula in ilegalitate si pun vietile tuturor in pericol.

Totul pentru ca la Ministerul Apararii sa se poata coace aruncarea masiva de bani publici pe vehicule noi si scumpe, de preferat supraevaluate.

De mentionat ca daca vehiculul in cauza are 30 de ani, inseamna ca este de pe vremea lui Ceasca. De atunci armata romana nu a mai achizitionat niciun vehicul nou? Foarte interesant! Parafrazand tragedia de la Colectiv, a fost nevoie sa moara militari romani pentru ca armata romana sa-si ia vehicule noi?

Ma intreb daca noilor vehicule achizitionate li se vor inlocui placutele de frana uzate sau vor fi lasate in paragina ca sa se cumpere apoi altele si mai noi, imediat dupa primul accident.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu