Ieri si azi au fost viscol si ninsoare in Bucuresti. Ieri vantul a batut cu putere in rafale, desi pe panoul de la Ministerul Mediului era afisata o viteza a vantului de numai 18 km/ h. Dar ninsoarea de ieri din Bucuresti nu a fost insemnata cantitativ. Mai multa zapada a cazut azi, 26.Decembrie.2014, cand viteza vantului a scazut la numai 6 km/ h.
Nu mi s-a parut nimic neobisnuit fata de alti ani. Pana la urma, aproape doua luni din iarna nu au pus probleme si nu a fost zapada la nivelul Bucurestiului. Iar zapada cazuta pana acum mi se pare banala.
Totusi, modul in care se face deszapezirea in Bucuresti nu mi se pare prea performant. Se folosesc in special plugurile, care ridica zapada la marginea drumului, de multe ori chiar pe masinile parcate. In statiile de masini accesul catre masini devine mai dificil din acest motiv. In intersectii, la fel, traversarea devine dificila si pietonii fac poteci prin malul de zapada ridicat.
Un lucru neobisnuit, dar pozitiv, a fost ca au intrat plugurile pentru prima data si pe strazile secundare din zona in care locuiesc. Pentru prima data nu a mai fost nevoie sa se mearga pe urmele facute de rotile masinilor. Cu toate acestea, pe o strada cu case un cetatean care ma vedea facand poze si credea ca sunt de la un ziar sau de la primarie (hi, hi!) mi s-a plans ca ei, proprietarii, curata trotuarul, iar plugul le da zapada inapoi. Ar fi bine, spunea acest cetatean, ca zapada sa fie luata si transportata, pentru ca, in conditiile acelei strazi, ori strada ori trotuarul raman obturate de zapada din lipsa spatiului de depozitare a zapezii.
In sudul tarii ninsoarea si viscolul au depasit din nou autoritatile. M-a socat sa aflu ca toate autostrazile (A1, A2 si A3), adica Bucuresti-Pitesti, Bucuresti-Ploiesti si Bucuresti-Constanta au fost inchise. Nu mi se pare credibil si rezonabil acest lucru. In conditiile in care se stia ca urmeaza aceste caderi de zapada, ma mir ca s-a permis acumularea de zapada astfel incat aceste drumuri importante sa se blocheze. Sistemul pare gandit astfel incat sa nu ofere solutii care sa permita traficul continuu.
Toate aceste autostrazi sunt la campie. S-a tot vorbit, de exemplu, de obligativitatea de a se crea perdele forestiere. Nu stiu daca s-au realizat, probabil ca nu, pentru ca altfel ar fi fost bariere chiar impotriva viscolului. Dar chiar si asa, sistemul de deszapezire propus pentru autostrazi apare ca deficitar, din moment ce se creeaza noduri in anumite zone ale autostrazilor, ajungandu-se astfel la blocarea intregului trafic. Logic ar fi sa se intervina constant pe toata durata ninsorii si de la inceputul ninsorii, tocmai pentru a nu se permite ingrosarea stratului de zapada de pe carosabil.
Nu suntem noi in mod traditional cea mai inzapezita tara din lume, dar alte tari cu probleme mai mari ca noi (legate de ninsori) au stiut sa le depaseasca. Utilaje performante, care pot arunca un mare volum de zapada in afara carosabilului, am vazut ca exista.
Alta situatie cam ciudata este faptul ca desi s-au anuntat ninsori si viscol, multa lume posesoare de autoturisme a decis sa calatoreasca. Ciudatenia creste atunci cand constatam ca au avut loc accidente care arata ca exista multi soferi cel putin neprevazatori, ca sa nu spunem inconstienti. Se creaza impresia ca multa lume nu are un minim de instinct de conservare.
Cu ocazia acestor evenimente meteorologice am vazut multi oficiali, in frunte cu Victor Ponta, aparand la televizor si dand comunicate dupa comunicate. Se pare ca dupa gafele si prostia din jurul avionului prabusit in Apuseni autoritatile au inceput sa realizeze ca trebuie sa iasa din actuala stare de iresponsabilitate si sa-si cunoasca mai bine atributiile si raspunderile. Dar iresponsabilitatea autoritatilor nu se trateaza doar cu comunicate la televizor.
duminică, 26 ianuarie 2014
Ninsoare si viscol
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu