Se pare ca in Romania drumurile si caile ferate se inzapezesc cu mare usurinta si se deszapezesc cu mare greutate, chiar daca s-a anuntat din timp zapada si viscol. Altfel nu se pot explica situatiile bizare, de paralizie totala a traficului auto si feroviar in zonele unde a nins si a batut vantul.
Exista suspiciunea ca acest blocaj este provocat in mod deliberat si ca autoritatile doresc cu orice pret sa provoace o explozie sociala pentru schimbarea regimului politic din Romania. Pana acum, toate provocarile autoritatilor au dat gres.
In situatia actuala, a inzapezirii, media dezinformeaza si nu ofera informatii importante si corecte. Ni se prezinta la televizor "imagini terifiante" in nu stiu ce sat din judetul Buzau, unde stratul de zapada a ajuns SI la 2 metri. Dar nu exista comunicate OFICIALE referitoare la grosimea media a stratului de zapada, pe zone (judete, de exemplu). Nu exista comunicate oficiale care sa explice ce distante de drumuri mai sunt de deszapezit pentru a se debloca traficul. Iar faptul ca intr-un judet exista probleme mai mari nu trebuie sa duca la tragerea masinilor pe dreapta. Ar trebui sa existe versiuni ocolitoare pentru cei care se deplaseaza pe distante lungi.
Nici televiziunile nu ridica elicoptere in aer, pentru a prezenta imagini care sa evidentieze, de exemplu, zonele care au provocat inchiderea tuturor autostrazilor din Romania: A1, A2 ai A3. Tot din aer se poate evidentia grosimea stratului de zapada pe zone mai intinse. In acest moment exista impresia ca stratul de zapada ar fi urias peste tot din moment ce trenurilor si masinilor li s-a interzis sa mai circule.
Nu exista decat "urgii" si "imagini terifiante". Am vazut cum cate o delegata in teren era filmata cu cadru strans, asezata in fata unui mal de zapada ridicat de buldozere si cum ne povesteste ce "prapad" s-a produs in zona. In schimb, la cadre largi televiziunile sunt foarte zgarcite, probabil pentru ca altfel ar scadea audientele.
Toate acestea inseamna, pentru mine cel putin, informare partiala, adica minciuna prin omisiune, adica dezinformare si manipulare.
Pe sursa http://www.gandul.info/stiri/mersul-trenurilor-doua-linii-ferate-inchise-13-cu-trafic-restrictionat-81-de-trenuri-anulate-din-cauza-viscolului-11971337, in timp ce se descriu problemele din traficul feroviar, este postata la inceputul articolului o fotografie cu deszapezirea manuala a caii ferate. Poza nu este datata, nu stiu daca este din aceste zile sau din alti ani. Dar daca este facuta in aceste zile, se vede pamantul iesind din zapada pe camp (in stanga fotografiei). Iar in dreapta se vede un nene in uniforma, cu picioarele in maxim (cu multa bunavionta) 30 de centimetri de zapada. Oricum mi se pare de neinteles de ce nu se intervine cu utilaje la deszapezirea acelei cai ferate. De asta se blocheaza traficul feroviar si auto la nivel national? Ca o curiozitate, de la ce firma de deszapezire sunt oamenii in uniforme pe care scrie "POMPIERI"? Iata ce de informatii ne poate oferi o imagine bine facuta!
La nivelul Bucurestiului s-a vazut ca s-au deszapezit arterele principale (am pus numeroase fotografii pe blogul cu poze), iar cine si-a deszapezit masina de langa bloc a putut circula prin oras.
Sigur ca lumea pleaca la drum pe propriul risc atunci cand se anunta vreme rea, dar, dupa cum se stie, exista dreptul la libera circulatie. Iar dreptul la libera circulatie trebuie asigurat de catre stat chiar si pe vreme rea. Libera circulatie nu inseamna numai persoane care se deplaseaza. Libera circulatie inseamna libertate de miscare pentru persoane, servicii, bunuri si capitaluri.
Din moment ce tirurile raman trase pe dreapta, liniile feroviare se inchid, trenurile sunt anulate, despre ce libera circulatie mai poate fi vorba? Nu inseamna pagube la buget atunci cand nu se realizeaza schimburi comerciale? Sau cand scad incasarile in traficul feroviar si auto?
In plus, exista si persoane fizice care chiar au probleme si trebuie sa circule ca sa le rezolve; sunt persoane fizice care au venit din alte tari, de la sute sau mii de kilometri, si au dreptul sa ajunga la destinatie in timp util. Vremea rea nu se gestioneaza cu comunicate ale neputintei autoritatilor. Mai ales ca se dau bani pentru firmele de deszapezire ca sa aflam apoi ca armata intervine ca sa rezolve problemele CNADNR-ului.
Iar trebuie adusa in discutie eficienta unor institutii, cum este si CNADNR-ul. La cata ineficienta este la CNADNR, toti responsabilii de aceasta ineficienta ar trebui concediati imediat. Iar daca aceasta institutie ar fi desfiintata, nu cred ca populatia ar avea vreun regret.
Conform surselor despre traficul feroviar, din cauza ninsorilor s-au anulat 130 de trenuri; din cauza viscolului s-au anulat 81 de trenuri si doua linii ferate au fost inchise. Legat de traficul auto, sute de tiruri au fost trase pe dreapta, impreuna cu autocare cu pasageri. Aprovizionarea cu marfuri a fost serios perturbata.
Concret, conform sursei http://www.romaniatv.net/peste-o-suta-de-trenuri-blocate-din-cauza-nametilor-video_122937.html,
"O sută treizeci de trenuri au fost anulate in Romania din cauza ninsorilor."
[...]
"Trenul Bucureşti – Galaţi a ajuns în Gara Buzău cu 2 ore intirziere. A plecat spre Făurei, însă a fost oprit aproape 6 ore în gara Buzau Sud. Apoi a fost întors în gara principală.".
Conform sursei http://www.gandul.info/stiri/mersul-trenurilor-doua-linii-ferate-inchise-13-cu-trafic-restrictionat-81-de-trenuri-anulate-din-cauza-viscolului-11971337,
"MERSUL TRENURILOR. Două linii ferate închise, 13 cu trafic restricţionat, 81 de trenuri anulate din cauza viscolului".
Conform sursei http://www.realitatea.net/sute-de-tiruri-blocate-coloana-de-kilometri-pe-centura-capitalei_1367261.html,
"Sute de tiruri au fost trase pe dreapta din cauza condiţiilor meteo pe mai multe drumuri din ţară. Poliţiştii au luat această măsură pentru a evita ca mijloacele de transport să rămână înzăpezite. Transportatorii sunt supăraţi însă pe autorităţi mai ales că, pe lângă tiruri, au fost trase pe dreapta şi autocare pline cu oameni.".
Conform sursei http://www.evz.ro/detalii/stiri/1079144.html,
"Maşinile de mare tonaj care transportau marfă au rămas înţepenite din cauza modului în care autorităţile au gestionat situaţia din ţară.
Sute de TIR-uri au stat în nămeţi pe Valea Oltului, alte 100 în judeţul Ialomiţa, în timp ce pe DN1, în zona Timişul de Sus, mai multe maşini de mare tonaj au ajuns în situaţia de a nu mai putea urca serpentinele.
"În toată ţara au existat blocaje pentru că nu s-au respectat reguli elementare, iar autorităţile s-au grăbit să dea curs indicaţiilor lui Victor Ponta care ieşea de la un meci de baschet şi a spus că nu vrea să vadă niciun camion pe drum", a declarat pentru EVZ Augustin Hagiu, preşedintele Confederaţiei Naţionale Rutiere.".
miercuri, 29 ianuarie 2014
Libera circulatie si deszapezirea
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu