joi, 7 iulie 2016

Joia negricioasa: primaria sectorului 5 nu permite cetatenilor sa-si plateasca impozitul pe cladiri si terenuri

"Superba" aceasta zi de joi, 07.07.2016! Dupa faza cu apa calda murdara mi s-a mai intamplat o nasparlie.

Cuprins de un simt civic destul de aberant, m-am dus la CEC Bank (sucursala de la Opera) sa-mi platesc a doua transa din impozitul pe cladiri si terenuri.

Oarecum exista explicatii pentru cheful meu subit de a dona bani statului mafiot totalitar. Sa tin banii in banca mai mult ar fi total nesemnificativ, daca nu chiar pagubos: am vazut o dobanda anuala la euro de 0,25%, in conditiile in care comisionul la retragere ar fi de 0,5% plus alte taxe "administrative" (adica gainaresti si abuzive), deci unde ar mai fi castigul? Sa ma apuc de afaceri nu renteaza: nu stiu sa fac evaziune fiscala si nici sa spal bani, iar din "microintreprinderi" de tip Covrigarie, Birou de copiat acte sau alte prostii ar avea de castigat doar spagarii care ar veni in control, in nicun caz investitorul si truditorul pe "plantatie". Deci, mai bine sa-i dau statului cat mai repede cu banii de impozit direct peste freza, ca sa nu zica nasoale de contribuabilii cei rau platnici. In perioada asta, nefiind vorba de apropierea unei scadente de plata, nu este nici coada, deci teoretic avantaj eu.

Ultima data cand mi-am platit impozitul in mai multe transe am avut numai necazuri (a se vedea articolul http://lmar2012.blogspot.ro/2012/03/fiscul-la-furat.html). De aceea sunt curios ce imi va aduce aceasta "politica fiscala" personala acum, in 2016.

Dar curiozitatea mea mai are de asteptat. Am inmanat functionarei formularul cu debitul de achitat, numai ca asta zice: "Sa vedem daca functioneaza site-ul primariei, dimineata nu functiona." (eu ma prezentasem acolo pe la 10:45). "Da, nu functioneaza nici acum.", concluzioneaza ea cu voce amorfa. Deci impozitul pe terenuri si cladiri se plateste la primarie, nu la fisc. Cel putin asa rezulta din textele functionarei.

"Deci inteleg ca nu pot plati.", zic eu.
"Da. Asta e situatia. Nu se poate face nimic.", zice functionara.
"Ma rog, s-ar putea face ceva.", zic eu.
"Ce anume?".
"Ati putea sa imi dati o adeverinta unde sa scrie ca site-ul primariei nu functioneaza.", propun eu.
"Nu pot sa faca asta, nu depinde de mine functionarea site-ului primariei.", zice functionara.
"Pai nu v-am cerut sa reparati site-ul primariei, doresc un act pe care sa scrieti ca site-ul primariei nu functioneaza si ca nu se pot face plati!", insist eu. Ciudat cum o gramada de lume nu intelege sau mimeaza ca nu intelege cerinta, de parca toti au copiat la bac.

Ce mai incolo si incoace, era clar ca nu se poate si nici nu se doreste. De scuze (ipocrite sau sincere) nici nu poate fi vorba, nici nu se pune problema.

Erau doua ghisee acolo: la unul eram eu, la altul un alt nene. Nenea asta se baga si el in seama: "Chiar daca v-ar da la mana, nu ar avea importanta pentru astia de la primarie."?!

Se pare ca nenea sau "baiatul" nu a inteles ca nu e vorba de cei de la primarie. De aceea precizez:
"Nu ar fi important pentru primarie, ar fi important pentru mine.".
"Pai ce ar conta?", intreaba el.
"Ar conta pentru ca as avea un document la mana ca astia din primarie sunt niste javre. Nu este obligatia mea sa vin de 10 ori pe aici si sa vad daca functioneaza site-ul primariei sau nu. Dupa aia de abia asteapta astia sa sara in sus si sa spuna ca cetatenii sunt rau platnici! Iar mie sa-mi bage pe gat penalitati si majorari!".

Am pus punct discutiei (oricum era clar ca vorbesc mai mult singur) si am plecat. 

Se pare ca pentru fisc, pentru primarie si pentru CEC Bank, timpul cetateanului nu conteaza. Cetateanul trebuie sa se plimbe cu facturile si sa verifice periodic daca rahatul de stat mafiot totalitar binevoieste sa-i ia banii.

Mie imi "place" ca statul propune constant amenzi uriase pentru orice aberatie sau ca mai nou vrea sa majoreze taxele pentru colectarea gunoaielor. Semn ca statul cauta finantare de la prostime pentru noile autostrazi fictive sau demolabile (pentru noul "proiect" de tara, in fapt, in mod evident, un nou proiect de furat masiv banii publici de catre "noua" clasa politica).

Numai ca atunci cand statul se dovedeste un bou/ un dobitoc/ un imbecil/ un incapabil sa aiba niste site-uri functionale (valabil si site-ul de la CNAS, care una-doua se blocheaza), atunci cetateanul prejudiciat, umilit si batjocorit (pentru ca are drepturi, simt civic si vrea sa fie bun platnic!!!) nu poate amenda cretinul de stat si nu poate pretinde o justa despagubire.

De remarcat ca nu este un moment de varf de plati si nu era coada; cu toate acestea site-ul primariei nu functiona! Oare cine a facut site-ul lu' Peste? Claudiu Florica? Dinu Pescariu? UTI? IT-istii lui Ghita? Pipisoft? Cacasoft?

In lipsa de raspunsuri si solutii, macar sa iau lista de mascarici cu functii si sa le imput pe blogul personal timpul pierdut:
- Bai, Iohannis, asta e site-ul bine facut al primariei sectorului 5?
- Bai, Daniel Florea, primar recent ales in sectorul 5, anunta-ma pe acest blog cand o sa-ti mearga rahatul de site, ca dup-aia poate o sa mananci rahat pe la televizor ca oamenii din sectorul 5 sunt rau platnici si ca nu se colecteaza.
- Bai, fiscule mafiot si bou, pune la punct o modalitate functionala de plata! Mie imi trebuie o hartie stampilata si semnata pe care sa scrie ca mi-am achitat debitele, treaba ta cum iti inregistrezi mizeriile pe calculator. Vezi ca m-ai mai pus pe drumuri aiurea, imbecilule!
- Bai, Ciolos, bai, fosti si viitori prim-ministri, cum se face ca aveti mereu in subordine turme de imbecili/ gunoaie/ nulitati/ rahati/ corupti bine platiti din bani publici, care isi bat joc de cetateni in loc sa fie la dispozitia cetatenilor?

Mie imi mai "place" ca tot felul de bugetari (inclusiv alesii locali) cer periodic privilegii, salarii mai mari si pensii speciale! De ce vreti, bai, nemernicilor, asa ceva? Aveti impresia ca meritati? Ati performat ca sa aveti pretentii? S-au dublat salariile in sectorul privat ca sa caraiti? A crescut nivelul de trai in Romania? S-a modernizat tara? Din stirile negative care nu se mai termina de 26 de ani, ati performat doar la coruptie si hotie, la furt masiv de bani publici! Cum indrazniti, cum aveti nesimtirea si tupeul sa cereti bani mai multi pentru voi, porcilor?

Nici macar un site de preluat banii din taxele si impozitele cetatenilor nu functioneaza, dar derbedeii de la stat vor bani mai multi! Asa e in sectorul privat? Angajati-va, bai ratatilor, in sectorul privat, falimentati firmele private care ar face prostia sa va angajeze, dupa care cereti acolo salarii mai mari si pensii speciale!

Eu, unul, ma simt foarte intors pe dos de intamplarea legata de plata impozitelor, cu atat mai mult cu cat e clar ca autoritatile sunt foarte bine platite si vor fi inca si mai bine platite pentru munca in bataie de joc, in conditiile in care salariile in sectorul privat sunt general mizerabile. In sectorul privat se munceste pe branci pentru salarii de nimic, la stat se freaca menta pentru salarii barosane.

Sigur ca sunt prea mic pentru o batalie reala cu autoritatile si ca articolul meu pe blog nu va avea vreun efect benefic nici pentru mine, nici pentru alti cetateni.

Dar prea putin imi pasa, importanta este informarea corecta.

Sa-mi caut vreo dreptate prin statul mafiot totalitar si sa sper ca se va indrepta ceva in Romania ticalosiei prea bine facute a tandemului Iohannis-Ciolos mi se pare ridicol.

Dar pentru "baietasii" astia de la statul de spaga sau de la mafia politico-economico-financiara care-si bat joc de simplii cetateni cu toata aroganta si cu toata nesimtirea am o vorba (stiu ca sunteti superstitiosi si cine stie, poate avem noroc si poate se implineste!):

Gasi-v-ar moartea, crapa-v-ar copiii, nepotii si neamurile in chinuri, leprelor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu